رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443370

خباز: «شورای پشتیبانی جنگ اقتصادی» تشکیل شود/مردم را ناامید نکنیم

ساعت 24 -عضو حزب اعتماد ملی با حساس خواندن شرایط کشور بر ضرورت تشکیل شورای پشتیبانی جنگ اقتصادی تاکید کرد.

laquo;در هیچ دوره‌ای در تبادلات بانکی و فروش نفت با مشکلات و شرایط امروزه مواجه نبوده‌ایم، لذا نیازمند تمرکز و احساس شرایط جنگ اقتصادی از سوی همه هستیم.»، این جمله‌ای بود که حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار خود با علما و شخصیت‌های حوزوی برآن تاکید کرد. طی روزهای اخیر جملاتی با این مضمون بارها از زبان رئیس جمهور شنیده شده، جملاتی که نشان دهنده شرایط خاص کشور و ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه است.

رئیس‌جمهور در حالی شرایط کشور را نسبت به دوران جنگ سخت‌تر می‌داند که عده‌ای تاکید دارند اوضاع امروز کشور چندان متقاوت با دوران جنگ نیست، موضوعی که محمدرضا خباز ، استاندار سابق دولت دوازدهم در خراسان شمالی و سمنان و عضو حزب اعتماد ملی آن را بی اساس خوانده و می گوید: «وضعیت امروز کشور به هیچ وجه قابل مقایسه با زمان جنگ نیست.»

خباز در مقایسه شرایط امروز کشور با دوران جنگ به خبرآنلاین گفت: شرایط امروز کشور به چند دلیل با دوران جنگ متفاوت است؛ دلیل نخست اینکه در آن زمان چون دشمن وارد خاک ما شده بود و همه روزه تعدادی شهید، جانباز و مجروح وارد کشور می‌شد جنگ برای همه اعم از مردم، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ملموس بود اما امروز چون جنگ اقتصادی است برای تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ملموس نیست.

جنگ اقتصادی برای تصمیم‌سازان کشور ملموس نیست

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی برای مسئولان قابل لمس نیست، ادامه داد: این در حالی است که مردم با هر بار مراجعه برای خرید مایحتاج خود، جنگ اقتصادی را با تمام وجود درک می‌کنند؛ متاسفانه جنگ اقتصادی برای برخی تصمیم‌سازان کشور هنوز ملموس نیست چراکه خودشان حقوق‌های خوبی دریافت کرده و فرزندانشان هم تحت لوای پدر و مادر در داخل یا خارج از خدمات بهره مندند بنابراین شرایط جنگ اقتصادی را درک نمی‌کنند.

تحریم‌های امروز با دوران جنگ قابل مقایسه نیست

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شرایط امروز به مراتب سخت‌تر از دوران جنگ است تصریح کرد: تحریم‌ها در زمان جنگ مانند امروز نبود، امروز تحریم‌ها بسیار شدیدتر است البته بعد از برجام مقداری از تحریم ها کاهش پیدا کرد ولی امروز حضور آمریکا در خط مقدم جنگ اقتصادی علیه ایران و تبعیت همه کشورها به جز چین شرایط سختی را ایجاد کرده به طوریکه تحریم‌های امروز با زمان جنگ قابل مقایسه نیست. ما در زمان جنگ تنها امکان خرید سلاح نظامی را نداشتیم اما کسی مانع فروش نفت‌مان نبود.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که ما را از فروش نفت محروم کرده تا فشارهایی را به مردم تحمیل کنند که این وضعیت از دوران جنگ بدتر است. خوشبختانه کسی این موضوع را مطرح می کند که در زمان جنگ مسئول پدافند هوایی کشور در وسط میدان جنگ بوده و امروز هم به عنوان رئیس‌جمهور و مسئول اجرایی کشور آکاه به شرایط است.

خباز وجود وحدت و انسجام داخلی را از دیگر تفاوت‌های دوران جنگ و شرایط امروز کشور خواند وگفت: امروز شما می‌بینید که روزنامه‌ها، نطق‌های میان دستور نمایندگان مجلس و... همه درصدد تضعیف دولت هستند این درحالی است که زمان جنگ این‌طور نبود و همه یکدل و یکرنگ بودند و وحدت کلمه وجود داشت اما امروز متاسفانه عده‌ای به ظاهردوست اما در عمل مترصد ناامید کردن مردم و شایعه پراکنی علیه دولت هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تاکید رئیس‌جمهور بر وجود تمرکز قدرت و تصمیم‌گیری برای مدیریت بهتر کشور در شرایط جنگ اقتصادی، گفت: در زمان جنگ حضرت امام (ره) با این هدف که مانند امروز از هر سری صدایی بلند نشود و هر کسی ساز خود را نزند شورای پشتیانی جنگ را تشکیل دادند، رئیس این شورا رئیس‌جمهور و از همه دستگاه‌ها اعم از دولت، قوه قضائیه، قوه مقننه و نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی در آن عضویت موثر داشتند و اگر تصمیمی گرفته می شد گویا که نظر فرماندهی کل قوا و امام است و هیچ کس به خودش اجازه تخطی نمی‌داد.

چرا مجمع تشخیص لوایح مرتبط با FATA را به سرانجام نمی‌رساند؟

وی با بیان اینکه تجربه تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ بسیار موثر بود، گفت: شرایط امروز کشور ایجاب می‌کند که آن کار مثبت و موفق را تکرار کنیم.

عضو حزب اعتماد ملی با انتقاد از ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها در همراهی با دولت، تصریح کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همدلی نیاز دارد اما شاهدیم که مجمع تشخیص مصلحت لوایح مرتبط با FATF را به سرانجام نرسانده که نقصی بزرگ و نشان دهنده آن است که نهادهای انتصابی با نهادهای انتخابی هماهنگی ندارند. مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نهادی انتصابی اگر شرایط جنگ را با تمام وجود درک می‌کرد تعللی در تصویب لوایح مذکور نمی‌کرد.

لزوم تشکیل شورای پشتیبانی جنگ اقتصادی

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر لزوم تشکیل «شورای پشتیبانی جنگ اقتصادی»، تصریح کرد: در صورتیکه شورای پشتیبانی جنگ اقتصادی تشکیل شود، عالی ترین مقامات نهادهای انتصابی و انتخابی در آن عضویت خواهند داشت و همه حرف ها در آنجا مطرح و تصمیمات اتخاذ شده همانند تصمیم رهبری لازم الاجرا خواهد بود.به نظر می رسد با تشکیل این شورا کمبودهایی که در داخل از نظر ناهماهنگی می بینیم مرتفع و موفقیت ایام جنگ تکرار شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها