رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443421

خشونت‌های پس از اعلام نتایج انتخابات در اندونزی 6 کشته برجای گذاشت

ساعت 24 -در جریان اعتراضات روز سه شنبه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اندونزی و درگیری نیروهای امنیتی با هواداران نامزد شکست خورده، حداقل 6 نفر کشته و 200 نفر نیز مجروح شدند.

در پی درگیری حامیان «پرابو وو سوبیانتو» کاندیدای شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری اندونزی و نیروهای امنیتی، معترضان، خودروها و یک پاسگاه پلیس را به گلوله بستند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «ددی پراستیو» سخنگوی پلیس ملی اندونزی گفت تظاهرات حامیان نامزد شکست‌خورده ریاست‌جمهوری، اواخر روز سه‌شنبه به خشونت کشیده شد و تا نیمه‌شب ادامه یافت. پلیس اعلام کرد ۲۰ عامل تحریک و اغتشاش را دستگیر کرده است.

امروز صبح نیز معترضان در حال تشکیل تجمع در مقابل ساختمان سازمان سرپرستی برگزاری انتخابات هستند.

وی گفت، پلیس در حال بررسی گزارش تلفات و خسارات است اما تأکید کرد مأموران امنیتی حاضر در صحنه، از جمله پرسنل نظامی، مسلح به گلوله جنگی نبودند.

«آنیس باسودان» فرماندار جاکارتا نیز اعلام کرد در خشونت‌های شب گذشته، ۶ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

«آرگو یوونو» درباره این خشونت‌ها گفت پس از آن‌که معترضین شروع به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف و اجسام آتش زده‌شده به سمت پلیس کردند، با گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش با آن‌ها برخورد شد.


طی خشونت‌های شب گذشته در جاکارتا خودروهای زیادی به آتش کشیده شدند

روز سه‌شنبه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اندونزی به‌طور رسمی اعلام شد. طبق این نتایج، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور فعلی با کسب ۵۵.۵ درصد آراء برای دومین بار پیاپی رئیس‌جمهور این کشور شد.

سوبیانتو مدعی است تخلفات گسترده‌ای در این انتخابات صورت گرفته است. او اعلام کرد از نتایج انتخابات شکایت می‌کند. کاری که پس از شکست در انتخابات ۲۰۱۴ نیز انجام داده بود.

بیش از ۳۰ هزار نیروی مسلح برای حفظ امنیت در «جاکارتا» به‌کار گرفته شده‌اند و به‌دلیل تدابیر امنیتی، برخی ادارات دولتی و مدارس تعطیل شده‌اند.

براساس گزارشها، روز سه‌شنبه نیز یک ژنرال سابق اندونزی به اتهام قاچاق اسلحه برای معترضین دستگیر شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) اندونزی، بزرگترین انتخابات یک‌روزه جهان نام گرفت. طی شمارش بی‌وقفه آرای این انتخابات 367 نفر از شدت خستگی و فشار کار جان خود را از دست دادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها