رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 443422

تظاهرات ده‌ها هزارنفری در «پراگ» در چهارمین هفته متوالی

ساعت 24 -هزاران نفر بار دیگر با تظاهرات در پایتخت جمهور چک، بر استقلال دستگاه قضایی و استعفای وزیر دادگستری جدید این کشور تاکید کردند.

ده‌ها هزاران نفر در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک در چهارمین هفته متوالی در حمایت از تشکیل دستگاه قضایی مستقل به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای «ماریه بنسوا» وزیر دادگستری جدید این کشور شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان‌دهندگان این تظاهرات شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات دیروز (سه شنبه) را ۵۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند. «واکلاو مالی» اسقف کاتولیک در تظاهرات دیروز گفت: «عدالت به معنای برابری در برابر قانون است.»

بسیاری از مردم این کشور نگرانند که وزیر دادگستری جدید به نفع «آندری بابیس» نخست‌وزیر اقداماتی را صورت دهد.بابیس متهم شده است که پسرش را به کریمه برده است تا وی را از شهادت دادن در زمینه رسیدگی به اتهام فساد در امان نگه دارد.

بابیس، دومین فرد ثروتمند در جمهوری چک است و متهم شده که در سال ۲۰۰۷ از مبالغ اتحادیه اروپا برای ساختن اقامتگاهی در کشورش استفاده کرده است.

مصونیت نخست‌وزیر جمهوری چک ژانویه گذشته به اتهام فساد مالی لغو شد. با این حال بابیس اتهامات وارد شده به خود را رد کرده کرده و گفته که عوامل سیاسی در این زمینه نقش دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها