رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443458

رئیس اسبق پنتاگون: ترامپ هیچ استراتژی مشخصی درباره ایران ندارد

ساعت 24 - وزیر دفاع پیشین آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی دولت آمریکا تاکید کرد که ترامپ هیچ استراتژی اصولی در ارتباط با ایران ندارد.

laquo;لئون پانتا» وزیر دفاع پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی درباره سیاست‌های دولت دونالد ترامپ درباره ایران و تلاش عده‌ای برای وارد کردن آمریکا به جنگ با ایران گفت: من در وهله اول به دنبال این هستم که بفهمم سیاست خارجی این دولت چیست. اما چیزی نمی‌فهمم.

وی افزود: ترامپ هیچ استراتژی اصولی و مشخصی ندارد و فقط اینجا ما یک رئیس جمهوری داریم که تصمیم گرفته قلدری کند و توئیت کند و هرچیزی که دوست دارد بگوید؛ بدون اینکه هیچ نوع استراتژی جامعی، درباره اینکه چگونه می‌خواهید با همه این مسائل مهم و حساس در جهان رودررو شوید، داشته باشید.

پانتا افزود: «در جهان خطرناکی هستیم، روسیه را داریم که رویکردش تهاجمی تر شده، در یک جنگ تجاری با چین هستیم، کره شمالی را داریم که از زمانی که ترامپ آمده هیچ پیشرفتی به دست نیامده است و آنها همچنان تهدید هستند...، دولت‌های شکست خورده را در خاورمیانه داریم و داعش که همچنان یک تهدید تروریستی است. و در نهایت ایران هم هست.»

وی با انتقاد از سیاست خارجی دولت فعلی آمریکا گفت: «من اینجا هیچ استراتژی نمی‌بینم. رئیس جمهور دوست دارد یک نارنجک بندازد و همه چیز و همه افراد را خراب و متفرق کند بعد به دنبال حل و فصل آن برود. درباره ایران ترامپ همین کار را کرد. توافق هسته‌ای را پاره کرد بدون اینکه یک استراتژی مشخص برای آن تدوین کند، اینکه چه می‌خواهیم و به کجا میخواهیم برویم... اگر شما جنگ نمی‌خواهید تنها جایی که می‌توانیم برویم مذاکره است...»

وزیر دفاع امریکا در دولت باراک اوباما اضافه کرد، درباره کره شمالی هم ترامپ همین کار را کرد، قلدری کرد و سپس پای مذاکره نشست و در زمینه خلع سلاح اتمی هیچ کاری هم از پیش نبردیم. در هر منطقه‌ای ما کلی هرج و مرج داریم با کلی ابهام. بیشتر کشورهای جامعه بین المللی نمی‌دانند سیاست ما چیست. در پایان آنچه که مسلم است خطرات بیشتر در جهان است.

وزیر دفاع پیشین آمریکا در پایان تاکید کرد، اکنون موقعیت بسیار خطرناکی برای آمریکا است چرا که رقبای ما در این سردرگمی آمریکا در حال پیشرفت هستند.

در روزهای گذشته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی تلاش کرده‌اند تا فضایی تنش‌آلود علیه ایران ایجاد کنند و فضا را به سمت مسائل نظامی در منطقه پیش ببرند. «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند هفته پیش اعلام کرد ارتش آمریکا برای «مقابله با تهدید ایران» ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

با این حال مقامات آمریکا روز گذشته تاکید کردند که به دنبال جنگ و درگیری نظامی با ایران نیستند. اعضای کنگره آمریکا نیز بعد از شرکت در جلسه توضیحی با مقام‌های دولت آمریکا در روز سه شنبه کاخ سفید قصد درگیری نظامی با ایران ندارد.

مواضع سینوسی و باری به هرجهت دولت ترامپ در قبال بسیاری از تحولات جهان، بسیاری از تحلیلگران را به این نتیجه رسانده است که ترامپ رویکرد منسجمی در سیاست خارجی خود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها