رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443519

ترامپ: پنهان کاری نکردم

ساعت 24- رئیس جمهوری آمریکا در حالی که دیدار با سران دموکرات کنگره را تعلیق کرد، با عصبانیت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هرگز پنهان کاری نکرده ام.

style="text-align:justify">دونالد ترامپ روز چهارشنبه در حالی که قرار بود با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات های سنا دیدار داشته باشد، به خاطر اظهار نظر اخیر پلوسی آن را تعلیق کرد و این دو نماینده به کنگره بازگشتند.

پلوسی صبح امروز گفته بود که همه دموکرات ها معتقدند که ترامپ در پوشاندن حقیقت در گزارش بازرس مولر مسئول کمیته تحقیقات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2016 مشارکت داشته است.
ترامپ در پاسخ به این مساله به سرعت کنفرانس خبری گذاشت و گفت: من هرگز پنهان کاری نکرده ام. شماها بهتر از هر کسی می دانید که این کار را نکرده ام.
ترامپ با اشاره به گزارش مولر گفت: این خط آخر است که می گوید نه تبانی و نه ممانعت از اجرای عدالت وجود نداشته است.
وی ادامه داد: همه این کارها تلاشی برای تخریب رئیس جمهوری است. این طرف مقابل است که مرتکب جرم شد. دموکرات ها بیشتر علاقه دارند که تحقیق کنند تا با من در موضوعات، تجارت، زیر ساخت ها و کاهش قیمت ها همکاری کنند.
رئیس جمهوری آمریکا 'بگذارید آنها بازی خود را داشته باشند' و با اشاره به تحقیق و احضاریه، اضافه کرد: من به کنگره احترام می گذارم اما آنچه را که آنها انجام می دهند یک سوء استفاده است.
ترامپ در جملاتی تهدید آمیز اظهار کرد: در اینجا یک خطر وجود دارد. اگر روزی یک دموکرات رئیس جمهوری شود و شما یک مجلس جمهوری خواه داشته باشید، در آن صورت می توانید به هر دلیلی او را استیضاح کنید.
وی در حالی در جمع خبرنگاران حاضر شد که در مقابل تریبون خود، تابلویی از دستاوردهای اقتصادی و اشتغالزایی خود را به نمایش درآورده بود.
کمیته تحقیقات انتخابات 2016 به سرپرستی رابرت مولر از ابتدای سال 2017 آغاز به کار کرد و تا مارس 2019 به کار خود پایان داد.
گزارش ارائه شده از این کمیته 448 صفحه است که وزیر دادگستری ترامپ با حذف بخش هایی، آن را در اختیار کنگره قرار داد.
مولر در این تحقیقات، تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه را تایید نکرد اما درباره دخالت ترامپ در روند تحقیقات و مانع تراشی وی به صراحت اعلام کند که چنین نبوده است.
این مساله باعث شد تا نمایندگان دموکرات و حتی برخی از جمهوریخواهان، خواستار استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شوند که البته تا کنون به دلایل گوناگون که یکی از آنها اکثریت جمهوریخواهان در سنا، در دستور کار مجلس نمایندگان قرار نگرفته است.
به دنبال این رویداد که ترامپ حاضر نشد با دموکراتهایی که به دفترش رفته بودند، جلسه ای بگذارد، نانسی پلوسی و چاک شومر در کنگره کنفرانس خبری برپا کردند.
در این کنفرانس، دو مقام دموکرات به تشریح برنامه هایی که قرار بود در دیدار با ترامپ مطرح کنند پرداختند و تاکید کردند که آنها به موضوعات اساسی آمریکا همچون اقتصاد، شغل و زیرساخت ها اهمیت می دهند.
اما شومر در کنار این مسایل با توجه به اتفاق امروز، گفت: ما می خواهیم رئیس جمهوری به وظایف قانون اساسی کنگره احترام بگذارد و در کنار آن هم شغل، درآمد و ثروت برای طبقه متوسط آمریکا ایجاد کند.
وی تصریح کرد: ما می توانیم هر دوی اینها را با هم انجام دهیم اما رئیس جمهوری نشان داده است که هیچ یک را نمی خواهد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها