رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443625

دردسر رفیق دهن لق برای تاجر میلیاردر

ساعت24 - دو سارق سابقه‌داری که پس از اطلاع از وضعیت مالی تاجری، اقدام به سرقت ۵۰ هزار دلار از وی کرده بودند، دستگیر شدند

. سیزدهم اسفندماه سال گذشته ‬ پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه از کلانتری ۱۳۲ شهرزیبا به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع و با آغاز تحقیقات از مالباخته برای حضور در مقر پلیس آگاهی دعوت شد. این فرد پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن معرفی خود به عنوان تاجر که قصد داشت ‬ تهران را به مقصد استانبول ترک کند، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: محل سکونت و فعالیت تجاری بنده در جزیره کیش است. چند روز پیش برای پیگیری امور تجاری خود به تهران آمدم و قصد داشتم تا پس از آن به ترکیه بروم. در طول چند روز اقامت در تهران تصمیم گرفتم تا یکی از دوستان دوران سربازی خود به نام علیرضا را نیز ملاقات کنم. به همین دلیل با او تماس گرفتم تا پس از چند سال با یکدیگر ملاقات داشته باشیم.

علیرضا اصرار زیادی می‌کرد تا به خانه‌اش بروم اما من قبول نکردم و به همین علت برای چند روز اقامت من در تهران، خانه مبله‌ای را در محدوده خیابان فردوس غرب اجاره کرد و هر شب با یکدیگر بودیم تا اینکه در ساعت ۲ بامداد ۱۳ اسفند ‬ با هم خداحافظی کردیم. قرار بود ساعت شش صبح همان روز با پرواز تهران – استانبول به ترکیه بروم اما حدود ساعت چهار بامداد بود که ناگهان متوجه کوبیدن در آپارتمان شدم. برای بررسی موضوع به در آپارتمان رفتم و به محض باز کردن در، دو جوان وارد خانه شدند. در حالی که یک نفر از آنان چاقو و دیگری اسلحه کمری در اختیار داشت، اقدام به بستن دست و پای من کردند و بلافاصله با بازکردن چمدان و بررسی وسایل شخصی‌ام بیش از ۵۰ هزار دلار پول همراهم را سرقت کردند و پس از آن به‌سرعت از آپارتمان خارج شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با انجام اقدامات میدانی و پلیسی به تحقیق در خصوص دوستان و افراد آشنا با مالباخته پرداختند و اطمینان پیدا کردند که تنها علیرضا از محل اقامت مالباخته اطلاع داشته است که در همین راستا علیرضا برای انجام تحقیقات پلیسی به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد و در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از وقوع سرقت شد اما در ادامه تحقیقات با اعتراف به اطلاع داشتن از سرقت عنوان کرد که هیچ نقشی در سرقت نداشته است اما سارقان را می‌شناسد.

علیرضا در توضیحات خود به کارآگاهان گفت: طی چند روزی که مالباخته مهمان من بود، در خصوص فعالیت تجاری و وضعیت مالیش با دو تن از دوستانم به نام محمود متولد ۱۳۶۰ و مراد متولد ۱۳۵۷ صحبت کردم و حتی یک بار نیز به آنها توضیح دادم که بابک قصد دارد تا برای خرید کالا به ترکیه برود و به همین خاطر ارز زیادی همراه دارد اما به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که محمود و مراد با این صحبت‌ها تصمیم به سرقت بگیرند. زمانی‌که بابک با من تماس گرفت و مشخصات سارقان را برایم توضیح داد، بلافاصله محمود و مراد را شناختم اما ترسیدم که موضوع را مطرح کنم چون محمود و مراد هر دو نفرشان از افراد سابقه‌دار و شرور هستند و ترسیدم برای من مشکل ایجاد کنند. چندین نوبت با آنان تماس گرفتم و درخواست کردم تا پول بابک را پس دهند اما این دو نفر هر بار درخواستم را رد و حتی مرا نیز تهدید کردند و پس از آن تصمیم به سکوت گرفتم.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل تردد محمود و مراد، با بررسی سوابق آنان اطلاع پیدا کردند که هر دو نفرشان از مجرمان سابقه‌دار هستند که بارها به اتهام مواد مخدر و خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شدند. در ادامه و با شناسایی محل تردد آنان در یک سفره‌خانه سنتی در محدوده میدان توحید، هر دو نفر ۳۰ اردیبهشت ماه دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

محمود و مراد پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران صراحتاً به سرقت از مالباخته و فروش ارزهای مسروقه اعتراف کردند و گفتند: زمانی‌که علیرضا در خصوص وضعیت مالی دوستش صحبت می‌کرد و اینکه قصد دارد تا برای تجارت به ترکیه برود، اطمینان پیدا کردیم که باید پول زیادی همراهش باشد. به همین علت بدون آنکه علیرضا در جریان تصمیم ما قرار بگیرد، تصمیم گرفتیم تا سرقت را انجام دهیم تا اینکه یک شب زمانی‌که علیرضا را به نشانی محل اقامت شاکی رساندیم، نشانی دقیق محل را نیز پیدا کردیم تا اینکه از میان صحبت‌های علیرضا متوجه شدیم مالباخته قصد دارد تا فردای آن شب تهران را به مقصد ترکیه ترک کند و به همین علت تصمیم گرفتیم تا سرقت خود را انجام دهیم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد: متهمان پرونده در اظهارات خود مدعی هستند که در سرقت تنها از سلاح سرد استفاده کردند اما با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر استفاده متهمان از اسلحه کمری، تحقیقات تکمیلی برای کشف سلاح مورد استفاده در سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و هر دو متهم با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها