رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443652

انفجار خودرو در غرب عراق کشته و زخمی بجا گذاشت

ساعت 24- انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهرستان القائم در غرب استان الانبار عراق چند کشته و زخمی بجا گذاشت.

style="text-align:justify">یک مسئول محلی در استان الانبار (غرب) عراق با تایید خبر انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در شهرستان القضاء در غرب این استان، از کشته و زخمی شدن دست کم سه تن در این حمله تروریستی خبر داد.

وی گفت که خودروی انفجاری در یکی از پارکینگ های منطقه الکرابله در شهرستان القائم و برای هدف قرار دادن نیروهای الحشدالشعبی تعبیه شده بود و در اثر انفجار آن تاکنون یک نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
این مسئول گفت: نیروهای پلیس و امداد در منطقه حضور یافته اند و تحقیقات برای پی بردن به جزییات و عوامل این حمله آغاز شده است.
هر چند انفجار خودروهای انتحاری و بمب گذاری شده در عراق طی ماههای اخیر بشدت کاهش یافته است اما بصورت پراکنده در برخی مناطق غرب، شمال و ماه گذشته یک مورد در شمال بغداد گزارش شده است.
در یکی از آخرین موارد این حملات، در حمله تروریستی روز یکشنبه گذشته در جاده بلدروز در استان دیاله (شرق) عراق به یک اتوبوس حامل رزمندگان الحشد الشعبی هفت تن از آنان کشته و 26 نفر دیگر زخمی شدند.
این اتوبوس در حال انتقال نیروهای الحشد از بصره به دیاله بود که هدف یک بمب کنار جاده ای قرار گرفت.
هر چند در خصوص جزییات بیشتر حادثه و عوامل انجام این حمله تروریستی اطلاعاتی منتشر نشد اما ناظران از آن بعنوان یکی از شدیدترین حملات تروریستی به نیروهای نظامی عراق طی ماههای اخیر یاد کرده اند.
با وجود اعلام پایان نظامی داعش در آذرماه 96 فعالیت های پراکنده عناصر باقیمانده داعش در نقاط مختلف عراق کم و بیش ادامه دارد. همزمان نیروهای امنیتی و نظامی عراق نیز سلسله عملیات های پاکسازی در نقاط آلوده بویژه در شرق، غرب و شمال عراق انجام می دهند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها