رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 443710

چلسی منینگ اتهام‌زنی جدید علیه آسانژ را محکوم کرد

ساعت 24- چلسی منینگ اقدام اخیر وزارت دادگستری آمریکا در طرح ۱۷ اتهام جدید علیه بنیانگذار ویکی‌لیکس را محکوم کرده و دولت آمریکا را به استفاده از قانون به عنوان یک "شمشیر علیه آزادی مطبوعات" متهم کرد.

style="text-align:justify">چلسی منینگ پیش از عمل تغییر جنسیتش و در زمانی که مشغول به خدمت در ارتش آمریکا بود، با نام بردلی منینگ عامل افشای اسناد محرمانه نظامی این کشور به ویکی‌لیکس بود. او در پی اعلام ۱۷ اتهام جدید از سوی وزارت دادگستری آمریکا علیه جولیان آسانژ، بنیانگذار این وبسایت بیانیه‌ای را صادر کرد.

منینگ در این بیانیه خاطر نشان کرد، تحولات اخیر مربوط به این اتهام‌زنی‌ها اظهارات قبلا مطرح شده از سوی وی از جمله شهادتهایش در دادگاه نظامی در سال ۲۰۱۳ را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من همچنان مسئولیت کامل و تنهای خودم را برای این افشاگری‌ها در سال ۲۰۱۰ می‌پذیرم. این اتفاقات نشان می‌دهد که ظاهراً دولت آمریکا این کیفرخواست را قبل از جلسه استماع مربوط به اتهام اخلالگری من طی چند روز پیش دریافت کرده است. این دولت مطبوعات را به عنوان حزب اپوزیسیون و دشمن مردم توصیف می‌کند.

چلسی منینگ تاکید کرد: امروز آنها از قانون مثل یک شمشیر استفاده می‌کنند و نشان دادند که می‌خواهند تمامی قدرت دولت را علیه همان نهادی استفاده کنند که قرار است از ما در برابر چنین افراطگری‌های محافظت کند.

مویرا ملتزر کوهن، وکیل چلسی منینگ گفت که این اتفاق جدید نشاندهنده یک تغییر رویه واقعی بوده و با ایجاد سابقه‌ای جدید، خواسته دولت فدرال برای محدود کردن استفاده تمام عیار از آزادی مطبوعات و یا حتی مجازات آن را نشان می‌دهد.

ماه گذشته میلادی جولیان آسانژ بعد از اخراج شدن از سفارت اکوادور در شهر لندن به دست مقام‌های انگلیسی دستگیر شد و هم اکنون به اتهام نقض شرایط وثیقه خود در زندان به سر می‌برد.

چلسی منینگ نیز روز پنجشنبه گذشته بعد از یک آزادی کوتاه مدت از زندان مجدداً به زندانی در ویرجینای آمریکا منتقل شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها