رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443838

اتهام‌های تازه حسین الله‌کرم به دولت

ساعت24 - حسین ‌ا...کرم دبیرکل سابق انصار حزب‌ا... در این ارتباط می‌گوید: «نه فقط در دولت روحانی بلکه در جریان غربگرا این موضوع نهفته است تا بتوانند از طریق ترساندن مردم به اهداف خود برسند.

حسین الله کرم
شرایط حساس کشور در ساحت‌های مختلف موجب شده تا برخی دلواپسان از فرصت سوء استفاده کرده و با تخریب دولت در جامعه در راستای اهداف خود قدم بردارند. از این روست که کاسبان فتنه و تحریم که 8سال کشور را تا لبه پرتگاه بردند و با دلواپسی‌های بی‌جای خود اجازه استفاده بیشتر ایران از برجام را ندادند، امروز در بدلی آَشکار و البته غلط دولت را در پی ایجاد ترس از جنگ در جامعه برای رسیدن به مذاکره می‌دانند و این حرکت را به اصطلاح کاسبی ترس قلمداد می‌کنند. حسین ‌ا...کرم دبیرکل سابق انصار حزب‌ا... در این ارتباط می‌گوید: «نه فقط در دولت روحانی بلکه در جریان غربگرا این موضوع نهفته است تا بتوانند از طریق ترساندن مردم به اهداف خود برسند. در حال حاضر بخش‌های اصلی دولت به دنبال طرح «تشدید تنش» هستند تا بعد در چارچوب مذاکره بتوانند نفت بیشتری بفروشند و تحریم‌ها را کاهش دهند. برخی می‌گویند این مذاکره توئیتری است، اما من معتقدم تئوری تشدید تنش با هدف رسیدن به مذاکره در دولت دنبال می‌شود».

بدل دلواپسانه

دلواپسان هیچ‌گاه به صراط عدالت عمل نکرده‌اند و در هر مساله‌ای به جای منافع ملی ابتدا به منافع خویش می‌اندیشند. از این جهت است که در هر حال درصدد تخریب و هجمه علیه دولت هستند و برایشان تفاوتی نمی‌کند که شرایط جامعه چگونه است. در شرایطی که مردم در تنگناهای اقتصادی و معیشتی گرفتارند و کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی؛ دلواپسان به دنبال منافع و مطامع شخصی خویشند و هرچه بزرگان و دلسوزان نظام توصیه به انسجام و وحدت می‌کنند. اینها به کاسبی خود مشغولند. البته لفظ کاسب در مقاطع مختلف برای جریان افراطی و دلواپس مطرح شده است. مثل «کاسبان فتنه» کسانی با گذشت چند سال از اتفاقات سال 88 با زنده نگه داشتن آن رخدادهای تلخ و استفاده ابزاری از آن به کاسبی سیاسی مشغول و بسیاری از اشخاص و جریانات را با همین حربه از رقابت‌های انتخاباتی باز داشته و می‌دارند. یا «کاسبان تحریم» افرادی که از شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران استفاده کرده و به جای تثبیت شرایط داخلی به کسب و کار خود ذیل تحریم پرداختند، سودهای هنگفتی به‌دست آوردند و پس از برجام که تحریم‌ها برداشته شد به دلیل اینکه منافع خود را از دست رفته و در خطر دیدند بنای مخالفت با آن را گذاشتند. از این جهت تعجبی نیست که در شرایط فعلی نیز آتش بیار معرکه باشند و با سیاه‌نمایی جامعه را بر علیه دولت تحریک کنند. البته این جریان به‌تازگی با ارزیابی شرایط تنش میان ایران و آمریکا با نوعی مهندسی معکوس دولت و جریان حامی‌اش را کاسبی ترس متهم کرده است. بدین نحو که دولت با افزایش تنش و ایجاد ترس از جنگ در مردم شرایط روانی جامعه را به نحوی آماده مذاکره با آمریکا می‌کند. این در حالی است که بنابه فرموده مقام معظم رهبری نه مذاکره‌ای صورت می‌گیرد و نه جنگ می‌شود. دولت نیز برهمین مبنا عمل و رفتار کرده و درصدد حل مشکلات جامعه است. از طرف دیگر درست است که شرایط جامعه بسیار خطیر است و نارضایتی‌ها بسیار، اما دلواپسان باید بدانند که نمی‌توانند از این آب گل‌آلود ماهی خوبی صید کنند چرا که خود کارنامه‌ای فراموش ناشدنی نزد مردم دارند. لذا اگر مقداری هوش سیاسی داشته باشند خواهند دید که به‌کارگیری الفاظ در ادبیات سیاسی تابع شرایط، موقعیت و عملکردهاست. از همین روست که پاتک سیاسی آنها به دولت و اصلاح‌طلبان جواب نمی‌دهد. چرا که اساسا فرمان مذاکره یا جنگ در اختیار دولت نیست که بخواهد برای آن به قولی ترس از جنگ را به جامعه القا کند.

کاسبان ترس یا کاسبان جنگ؟

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با کلیدواژه کاسبان ترس اظهار داشت: برخی از گروه‌های سیاسی در کشور معتقدند عمده رأی آقای روحانی در دوگانه جنگ-صلح بود و معتقدند این بار هم این دوگانگی در حال طرح است. در واقع ترساندن مردم از جنگ و حمله احتمالی آمریکا کمک می‌کند تا «کاسبان ترس» در مقابل جنگ هزینه مقاومت را بیشتر و هزینه مذاکره را کمتر نشان دهند. به تعبیری می‌توان گفت «کاسبان ترس» همان «کاسبان سابق جنگ» هستند. نامه‌نیوز نوشت، حسین ‌ا...کرم در مورد جریانی که این واژه به آنها اطلاق می‌شود گفت: نه فقط در دولت روحانی بلکه در جریان غربگرا هم این موضوع نهفته است تا بتوانند از طریق ترساندن مردم به اهداف خود برسند. به یاد داریم، زمانی «کاسبان ترس» هشدار می‌دادند که اگر رقیب پیروز شود در خیابان‌ها دیوار می‌کشد یا چوبه‌دار برپا می‌کند. وی در این ارتباط با حضور کاسبان ترس در دولت و اظهارات برخی مقامات دولتی مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا بیان کرد: اینکه می‌گویند کسی دنبال مذاکره نیست برای این است که ترامپ جایی را برای مذاکره باقی نگذاشت. به همین دلیل دولت تلاش می‌کند از طریق بالا بردن تنش به مذاکره برسد. دبیرکل سابق انصار حزب‌ا... اضافه کرد: در حال حاضر بخش‌های اصلی دولت به دنبال طرح «تشدید تنش» هستند تا بعد در چارچوب مذاکره بتوانند نفت بیشتری بفروشند و تحریم‌ها را کاهش دهند. برخی می‌گویند این مذاکره توئیتری است، اما من معتقدم تئوری تشدید تنش با هدف رسیدن به مذاکره در دولت دنبال می‌شود. این استاد دانشگاه در ارتباط با توضیح جریان غربگرا و انتصاب این لفظ به اصلاح‌طلبان تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم در بین اصولگرایان به طور جدی و شاخص بتوانیم از گروه یا کسی به عنوان «کاسبان ترس» نام ببریم. البته جریان غربگرا سعی کرد از دل اصولگرایی، گروهی تحت عنوان اصولگرای معتدل به وجود بیاورد تا بتواند رأی آنها را به سمت آقای روحانی سوق دهد. ا...کرم تاکید کرد: در حال حاضر چنین وضعیتی در بین اصولگرایان وجود ندارد چراکه خودشان را پیروز انتخابات آتی می‌دانند. بنابراین نباید دست به چنین حرکت‌هایی بزنند، آنها فکر می‌کنند که سکوت‌شان مهم‌ترین استراتژی خواهد بود.

منبع: روزنامه آرمان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها