رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443856

واکنش دمشق به اتهام دوباره استفاده از سلاح شیمیایی

ساعت24 - وزارت خارجه سوریه ضمن تکذیب استفاده ارتش از سلاح شیمیایی، تاکید کرد که کشورهای غربی این اتهامات را وارد کرده‌اند تا پیشروی ارتش در ادلب به تعویق بیفتد.

یک منبع مسئول در وازرت خارجه سوریه به اخبار منتشر شده درباره اتهام ارتش سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی واکنش نشان داد.

این منبع با تأکید بر اینکه وزارت خارجه و نیروهای مسلح سوریه این اخبار را به صورت کامل تکذیب می‌کنند، تصریح کرد که این هیاهو و جنجال، کارِ کشورهای غربی است.

برخی از منابع خبری غربی به نقل از پایگاه‌ها و سایتهای خبری نزدیک به گروه‌های تروریستی اخیرا مدعی شده بودند که ارتش سوریه در شهرک «کبانی» واقع در ریف استان «لاذقیه» (شمال غرب سوریه) از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وزارت خارجه سوریه این هیاهو و اخبار دروغ را مقدمه‌ای برای گروههای دروغ و نفاق غربی دانست تا این گروهها «تهدید علیه حکومت، دولت، ارتش و ملت سوریه را آغاز کنند».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که رخدادهای کنونی، یک اقدام سازمان‌یافته است تا حکومت سوریه به استفاده از این سلاح متهم شود.

منبع مذکور این اقدامات را «تلاش مکرر ناامیدانه‌ای از سوی برخی کشورهای وابسته به ارباب خود –آمریکا-» دانست که هدف از آن کاهش فشاری است که بر مزدوران تروریست آنان در ادلب وارد شده است.

وی همچنین تصریح کرد که کشورهای غربی دست به این اتهامات زده‌اند تا در پیشروی ارتش سوریه در ادلب به تعویق بیافتد.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد که این هیاهو، باعث نخواهد شد که ارتش سوریه به جنگ خود علیه تروریسم و پاکسازی وجب به وجب خاک سوریه ادامه ندهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها