رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443873

اما و اگر بر سر «ائتلاف» مستقلین و ولاییها در انتخابات هیات رییسه مجلس/مستقلین پشت مطهری و پزشکیان را خالی کردند؟

ساعت24 - بعد از خبر کاندیداتوری محمدرضا عارف برای کرسی ریاست مجلس خبرهای ضد و نقیض درباره ائتلاف دو فراکسیون ولایی و مستقلین به گوش رسید.

چند دقیقه‌ای از خبر اعلام کاندیداتوری محمدرضا عارف برای کرسی ریاست مجلس نگذشته بود که خبر ائتلاف فراکسیون مستقلین با فراکسیون ولایی یا همان اصولگرایان دست به دست شد. خبری که هم بشارت‌دهنده برای ولایی‌ها بود هم بیم دهنده برای فراکسیون امید. هرچه باشد مستقلین کرسی ریاست را می‌خواهند و اصولگرایان یکی از کرسی نواب رئیس .

در همین راستا شایعات درباره ائتلاف دو فراکسیون آنچنان قوت گرفت که حتی گفته شد ولایی ها با معرفی لاریجانی به عنوان کاندیدای ریاست موافقت کرده اند و بر اساس لیست مشترک بین این دو فراکسیون، ۵ کرسی به فراکسیون مستقلین و ۷ کرسی به فراکسیون ولایی اختصاص یافته است. براساس این اخبار که البته هنوز تایید نشده است محمد دهقان، محمدحسین فرهنگی و عبدالرضا مصری به عنوان کاندیدای کرسی نائیب رئیسی از سوی فراکسیون معرفی خواهند شد که به احتمال فراوان فرهنگی از رقابت انصراف خواهد داد. تصمیمی که حکایت از آن دارد که مستقلین به شرط واگذاری کرسی های نواب رییسی، ولایی ها را حامی ریاست لاریجانی کرده است.

براساس این خبر برای کرسی دبیری مجلس هم غلامرضا کاتب و اکبر رنجبرزاده معرفی خواهند شد. بهروز نعمتی و محمدرضا آشوری هم به عنوان کارپردازان هیأت رئیسه از سوی هیأت رئیسه فراکسیون‌های نامبرده اعلام خواهند شد.

اما هنوز خبرهای ضد و نقیض درباره جلسه مستقلین و ولایی‌ها در اردوگاه شهید باهنر در جریان بود که صدایی از سوی ولایی‌ها در جهت تکذیب این خبر بلند شد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی در واکنش به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر ائتلاف فراکسیون ولایی و مستقلان به مهر گفته است: فراکسیون ولایی بنای ائتلاف ندارد و فهرست مستقل برای همه جایگاه‌های هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد داد

او با رد اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر ائتلاف فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلان، عنوان می‌کند: فراکسیون ولایی هیچ جلسه‌ای با سایر فراکسیون‌ها در راستای ائتلاف نداشته است. جلسه مجمع عمومی فراکسیون ولایی برای تصمیم گیری در خصوص ساز و کار ورود به انتخابات هیئت رئیسه مجلس امروز ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

به گفته نقوی حسینی فراکسیون ولایی تا این ساعت در مورد هیچ‌یک از جایگاه‌های هیئت رئیسه تصمیم نگرفته، ائتلاف نکرده و بنای ائتلاف وجود ندارد.

او می‌گوید: فراکسیون ولایی به صورت مستقل فهرست نامزدهای خود برای جایگاه‌های هیأت رئیسه را اعلام خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها