رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443915

احتمال تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری و استعفای دولت الجزائر

ساعت24 - برخی منابع نزدیک به دولت الجزائر از تلاش نهادهای حاکمیتی برای حل بحران این کشور و احتمال تعویق برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خبر دادند.

برخی منابع نزدیک به دولت الجزائر گفتند که نهادهای حاکمیتی اثرگذار در کشور در تلاش هستند تا راهکاری برای حل بحران کنونی ارائه کنند.

بنا بر این گزارش، احتمالا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر چهارم جولای نیز به تعویق خواهد افتاد.

وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از این منابع گزارش داد که دولت الجزائر به نخست‌وزیری «نور‌الدین بدوی» احتمالا تا اواسط ژوئن آینده استعفا خواهد کرد.

به گفته این منابع، نتیجه مشورت‌های سیاسی و حقوقی این بوده است که دولت بدوی که از لحاظ سیاسی نیز مردود است، اواسط ژوئن استعفا کند تا زمینه برای انجام مأموریت‌های «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت و تعیین توافقی یک فرد برای تصدی منصب نخست‌وزیری ، فراهم شود.

بر اساس این گزارش، مأموریت این دولت نظارت بر مرحله انتقالی کوتاه‌مدت با همکاری ارتش خواهد بود و در این دوره قانون انتخابات اصلاح و یک هیأت مستقل برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد خواهد شد.

روز سه‌شنبه گذشته نیز تظاهرات دانشجویان در نزدیکی دفتر بدوی ادامه داشت و همین مسئله ارتش را به ضرورت فدا کردن دولت برای مهار اوضاع کنونی متقاعد ساخت و انتظار می‌رود که بن صالح لغو انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را اعلام کند به خصوص اینکه اخطاریه‌ای از شورای قانون اساسی مبنی بر عدم مهیا بودن شرایط برگزاری انتخابات، دریافت کرده است.

پیش از این وزارت کشور الجزائر لیست ۷۷ نفر از نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری را منتشر کرده بود.

با وجود اینکه «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزائر در نتیجه اعتراضات گسترده به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی، از سمتش استعفا کرد اما اعتراضات مردمی در این کشور همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان برکناری همه عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها