رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443940

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت مسلمانان میانمار

ساعت 24- کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جریان سفر به میانمار از مقامات این کشور خواست تا زمینه بازگشت امن آواراگان مسلمان به کشورشان را فراهم کنند.

سازمان ملل
div>

به گزارش آناتولی، فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان امروز شنبه و در جریان سفر رسمی به میانمار، با ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان ایالت راخین در شمال غرب میانمار که هم اکنون در بنگلادش به سر می برند، تاکید کرد که دولت میانمار باید برای بازگشت امن این آوارگان به کشورشان دست به کار شود.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در دیدار خود با آنگ سان سو چی رهبر حزب حاکم میانمار و مقامات دیگر این کشور نگرانی‌های خود از وضعیت مسلمانان راخین در بنگلادش را اعلام کرد.

وی در این خصوص گفت: دولت میانمار برای اینکه مسلمانان راخین از بنگلادش با خیال راحت به کشور خود بازگردند، باید اقدامات لازم و اعتمادسازی را اتخاذ کند.

گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه راخین را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۷۴۵ هزار نفر رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند. سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می‌کنند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها