رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444071

سامانی: طرح افزایش نمایندگان به جمعیت حوزه‌های انتخابیه توجه نکرده است

ساعت24 -سخنگوی وزارت کشور گفت: در حال حاضر در بین دو حوزه انتخابیه که هر کدام یک نماینده مجلس شورای اسلامی دارد، اختلاف جمعیت چشمگیری وجود دارد و متاسفانه در طرح افزایش نمایندگان، به این موضوع توجه نشده است.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در نشست علنی امروز پارلمان در مخالفت با کلیات طرح افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در بحث کلیات این طرح مطرح است انطباق آن با سیاست‌های کلی و اصول قانون اساسی است، مهم‌ترین موضوع امروز بحث جمعیت در حوزه‌های انتخابیه است.

وی افزود: در حال حاضر در بین دو حوزه انتخابیه که هر کدام یک نماینده مجلس شورای اسلامی دارد شاهد هستیم که اختلاف جمعیت چشمگیری وجود دارد و متاسفانه در این طرح نیز به این موضوع توجه نشده است.

سامانی با بیان این که سه عنصر انسانی، سیاسی و جغرافیایی مواردی است که باید در تعیین تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مدنظر باشد اظهار داشت: چند سال گذشته دولت لایحه‌ای را برای افزایش ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی آورد که در نهایت مجلس با آن مخالفت کرد، اکنون نیز ما بر این باوریم که باید مسیر این موضوع از طریق دولت و ارائه‌ی لایحه حل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها