رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444092

مسیر اصفهان در ۲۰۲۰ چیست؟

ساعت24 -رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید سال ۲۰۲۰ میلادی را به حضور اصفهان در مسیر توسعه گردشگری، صنایع دستی و هنر بدل کنیم.

نصیر ملت در جمع دانشگاهیان با تشریح طرح اصفهان ۲۰۲۰، اظهار کرد: گردشگری مبدل رشد اقتصادی و اجتماعی شهر اصفهان است.

وی افزود: گردشگری یکی از ۱۰ صنعت بزرگ جهان است که می‌تواند به سوی اقتصاد سبز حرکت کند، به همین دلیل در چشم انداز ۱۴۰۴ کشور به آن توجه ویژه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، ادامه داد: فرهنگ غنی و رشد اقتصادی پایدار و متوازن و همراه با توزیع عادلانه جز اولویت‌های برنامه ششم کشور بوده است.

ملت تصریح کرد: شهر اصفهان با ظرفیت گسترده در شهر و آثار تاریخی ارزشمند که هر کدام می‌تواند مقصد سفر و یک محرک توسعه باشد، قابلیت تبدیل به یک شهر گردشگر پذیر را دارد که متأسفانه امروز این گونه نیستیم.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در اصفهان می بی نم انتخاب گذشتگان ما برای توسعه اصفهان بوده است، این موضوع شرایطی نامناسب را برای اصفهان رقم زده است. خشکی زاینده رود، آلودگی هوا و مهاجرت نخبگان از مشکلات این مدل توسعه بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز تأمین منابع مالی شهرها به عهده شهرداری‌ها است، به همین دلیل شهرداری‌ها نزدیک به ۷۰ درصد درآمد خود را از طریق عوارض تأمین می‌کنند، امروز مُسکن وار درآمدهایی را تأمین و تزریق می‌کنیم که هزینه‌های سنگینی برای ۶۰ سال آینده شهر ایجاد می‌کند.

ملت با اشاره به اینکه امروز ده‌ها و صدها برابر باید برای سرویس دهی ساختمان‌ها در شهر هزینه کنیم، گفت: انضباط مالی و تغییر نگرش در رویکردهای شهر اصفهان طی دو سال گذشته می‌تواند دفاع قابل قبولی داشته باشد، اما این مدل تأمین هزینه مشکل زا خواهد بود.

وی با بیان اینکه بی تدبیری و بی سیاستی دوره‌های گذشته شرایط فعلی شهر را ایجاد کرده است، تاکید کرد: مدیریت شهری و شورای شهر دوره پنجم اصفهان یک نگاه متفاوت را ایجاد کردند، تاکید بر تهیه سند جامع گردشگری شهر اصفهان بوده است و قرار شد سند گردشگری شهر به روز رسانی شود و مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: باید سال ۲۰۲۰ میلادی را به حضور اصفهان در مسیر توسعه گردشگری، صنایع دستی و هنر بدل کنیم و نوع برنامه ریزی و هدف به نحوی باشد که از سال ۲۰۲۰ تازه کار اصفهان برای این موضوعات آغاز شود و مدام در خصوص آن تلاش شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها