رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444100

ناو جنگی آمریکا از ترس وارد آب‌های خلیج فارس نشد

ساعت24 -برای نخستین بار در تاریخ حضور ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس ناو هواپیما بر آبراهام لینکلن جرات نکرد وارد آبهای خلیج فارس شود

به گزارش رای الیوم نوشت: برای نخستین بار در تاریخ حضور ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس ناو هواپیما بر آبراهام لینکلن جرات نکرد وارد آبهای خلیج فارس شود و شاید علت آن ترس پنتاگون از جدیت تهدیدهای ایران درباره غرق کردن این ناو هواپیما بر در صورت بروز جنگ باشد.


­پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در گزارشی نوشت: ناو هواپیما بر استنیس (Stennis) در پایان ماه مارس پایگاه ناوگان پنجم در بحرین را ترک کرد و روانه فرانسه شد و پس از آن به سواحل آمریکا در اقیانوس اطلس رفت و قرار بود ناو هواپیما بر آبراهم لینکلن جایگزین آن شود و پس از اینکه نفتکش های غول پیکر در فجیره امارات با حملاتی روبرو شد که منبع آن ناشناخته است و هیچ کس مسئولیت آن را بر عهده نگرفت, قرار بود این ناو با سرعت وارد آبهای خلیج فارس شود اما با شگفت زده کردن همه، ناو آبراهم لینکلن ترجیح داد از منطقه تنش دور باشد و در منطقه ای بین اقیانوس هند و دریای عرب حدود چهار صد و پنجاه مایلی تنگه هرمز بماند.

ناو هواپیما بر آبراهام لینکلن نیروهای آمریکایی در قطر و بحرین را بدون حفاظت نظامی قوی رها می کند و چنین امری نخستین بار در تاریخ ناوگان پنجم آمریکا اتفاق افتاد.

حفظ فاصله زیاد از منطقه تنش به احتمال قوی به این دلیل است که پنتاگون به خوبی می داند که ایران موشکهای میانبرد در اختیار دارد که تا سیصد و سیصدو پنجاه مایل برد دارد و می تواند کشتیهای جنگی آمریکا را هدف قرار دهد و همچنین خطر قایقهای تندرو وجود دارد که دارای راکتهایی هستند که سامانه موشکی پاتریوت به سختی می تواند متعرض آن شود. اظهارات روز گذشته یک مقام نظامی ایران سبب افزایش نگرانی شد.

برخلاف برخی تحلیلهای عربی که ایران را به مبالغه درباره پیشرفته بودن و دقت سلاحی که تولید می کند, متهم کردند از زمانی که حزب الله ناو اسرائیلی را در آبهای مدیترانه طی جنگ ژوئیه 2006 هدف قرار داد, پنتاگون پیشرفت ایران را جدی می گیرد. به ویژه که جنگ ژوئیه، سیزده سال پیش اتفاق افتاد و اکنون این موشکها و راکتها به شیوه حیرت آوری پیشرفته شده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها