رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444129

طرز تهیه پاستل گوشت و پنیر | نحوه تهیه پاستل گوشت و کیک گوشت

پاستل گوشت و پنیر یک غذای مناسب و مقوی برای مناسبت های مهم است این پاستل برای مهمانی ها بسیار مناسب است اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این پاستل آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

پاستل گوشت و پنیر
html>

پاستل یکی از انواع غذاهای مطلوب در برزیل می باشد. مواد میانی مختلفی را می توان برای پاستل استفاده نمود اما محبوب ترین
آنها گوشت و پنیر می باشد.روکش ترد و مواد میانی خامه ای گوشتی پاستل در آمریکا امپنادا نامیده می گردد. امپناداها معمولا، به جای سرخ شدن پخته می گردند و خمیر آنها متفاوت می باشد. اما اگر از خمیر آماده استفاده نمایید خوشمزه تر است .


طرز تهیه پاستل گوشت و پنیر

مواد لازم:

روغن زیتون : 1 و ½ ق غ خمیر چیلی : ½ ق غ
پیاز متوسط ریز خرد شده : 1 عدد نمک و فلفل تازه آسیاب شده
سیر له شده : 2 حبه پیازچه ریز خرد شده : 3 ق غ
گوشت گاو چرخ شده بدون چربی : 340 گرم پنیر گودا مکعبی خرد شده : 112 گرم

1 عدد گوجه فرنگی بزرگ
خمیر یوفکا : 16 ورقه
شکر : ½ ق غ روغن گیاهی برای سرخ کردن

طرز تهیه:

مرحله اول:

یک ظرف تفلون را روی حرارت متوسط قرار دهید و سپس روغن زیتون و پیازها را به مدت 3 دقیقه تفت داده تا پیازها سبک شوند. بعد سیر را اضافه نموده به مدت 40 ثانیه هم بزنید تا عطر سیر به غذا وارد شود.

مرحله دوم:

گوشت گاو چرخ شده را اضافه نموده و هم بزنید تا گوشت پخته گردد گوجه فرنگی، شکر و خمیر چیلی را بیافزایید.

مرحله سوم:

تا زمانیکه گوجه فرنگی ها نرم گردد و به خورد مواد بروند حدود 5 دقیقه طول خواهد کشید.در مرحله بعد برای مزه دار شدن غذا نمک و فلفل را بیافزایید.پیازچه را اضافه نموده و زیر گاز را خاموش نموده و کنار بگذارید تا مواد خنک گردند.

مرحله چهارم:

برای آماده نمودن خمیر با مواد یک سطح صاف را آرد پاشی نمایید.یک ورقه خمیر را روی آن قرار داده به اندازه یک قاشق غذاخوری از مواد وسط خمیر بگذارید.یک حبه از پنیر را روی مواد گوشتی قرار دهید و با دقت خمیر را تا نمایید و با دست مواد میانی خمیر را نگه دارید.

مرحله پنجم:

با انگشت اطراف خمیر را به هم چسبانده و سپس با یک چنگال حاشیه آن را فشار دهید تا محکم گردد. آردهای اضافی را از روی خمیر پاک نمایید.خمیرها را در روغن گیاهی داغ سرخ نمایید.وقتی یک طرف آن سرخ شد بچرخانید تا طرف دیگر هم طلایی گردد سپس بیرون آورده داخل بشقابی که کف آن دستمال کاغذی انداخته اید قرار دهید.

طرز تهیه پاستل گوشت

طرز تهیه پاستل گوشت

مواد لازم :

آب 2.5 فنجان آویشن ،پودر پاپریکا،پودرزیره(ازهرکدام) 1 قاشق چای خوری
روغن 1 فنجان نعنا خشک 1 قاشق چای خوری
نمک 1 قاشق چای خوری تخم مرغ آب پز 1 عدد
آرد 6 پیمانه تخم مرغ آب پز 1 عدد
پیاز خردشده 2 فنجان تخم مرغ (زرده) 1 عدد
گوشت چرخ کرد 1 کیلوگرم کنجد به مقدار لازم
برنج 1/۲ پیمانه فلفل 1/۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

دو و نیم فنجان آب را با یک فنجان روغن و یک ق چ نمک روی حرارت قرار دهید وقتی جوش آمد از روی حرارت بر می داریم و شش پیمانه آرد را اضافه می نماییم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا به شکل خمیر شود.خمیر را روی یک سطح آرد پاشیده قرار داده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیر به دست به اصطلاح نچسبد.

مرحله دوم:

خمیر را به صورت بیست و چهار گلوله پنج سانتی و بیست و چهار گلوله سه سانتی شگل می دهیم و در ظرفی می گذاریم و سلفون یا کیسه نایلونی روی اون ها را می پوشانیم و در دمای اتاق قرار می دهیم.

مرحله سوم:

در قابلمه ی دیگری پیاز رو در یک قاشق غذاخوری روغن تفت می دهیم و گوشت و ادویه ها و نمک و فلفل را به گوشت بیافزایید و هم می زنیم تا گوشت کاملا" طلایی گردد. بعد ۱/۲ پیمانه برنج را اضافه می نماییم و در قابلمه را می بندیم تا حدود یک ربع که برنج پخته گردد.

مرحله چهارم:

وقتی برنج پخت ظرف را از روی حرارت بر می داریم و تخم مرغ آب پز و جعفری خورد شده و ۱/۴ فنجان کنجد را اضافه می نماییم و نمک و فلفل آن را تنظیم کرده فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم می نماییم. (در آخرین درجه فر )
مرحله پنجم:

با دست خمیر گلوله های بزرگتر را به شکل کاسه هایی درست می نماییم و روی کاغذ روغنی کف سینی فر قرار می دهیم.مخلوط گوشت را بین کاسه های خمیری پخش می نماییم.روی سطح آردی گلوله های کوچکتر را با وردنه به دایره هایی به قطر ۳ سانت برای روی پای گوشت ها پهن می نماییم.

مرحله ششم:
با خمیرهای گرد روی کاسه های پرشده از گوشت را قرار می دهیم و لبه های خمیر را با نوک انگشت خیس نموده و خوب به هم می چسبانیم روی پاستل ها را با برس زرده تخم مرغ رقیق شده با آب مالش می دهیم و روی آن کنجد می ریزیم.
پاستل ها را حدود ۴۰ دقیقه در فر می پزیم تا آماده سرو گردند.

طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت

موادلازم:

یک ونیم پیمانه آرد سفید یک قاشق مرباخوری بکینگ پودر
دو عدد تخم مرغ گوشت قرمز ترجیحا گوسفندی پخته شده به مقدار لازم
نصف پیمانه ماست نمک . فلفل سیاه . پودرسیر . زعفران به مقدار لازم
3/4 لیوان روغن خوراکی

طرزتهیه :

مرحله اول:

تخم مرغ ها رو توی ظرفی با همزن خوب بزنید بعد روغن و ادویه ها رو به اون اضافه کنید. ماست و بکینگ پودر رو با هم مخلوط و به تخم مرغ ها اضافه کرده و هم بزنید . آرد رو الک و کم کم به مواد بالا اضافه شد .

مرحله دوم:
نهایتا گوشت پخته و ریش ریش شده رو داخل مایه خمیرم بزنید. کف قابلمه رو چرب کرده و مایه کیک رو بریزید و دمکنی روش قرار بدید. روی حرارت ملایم حدود یکساعت و ربع برای پختش زمان لازم است . بعد از پخت کیک ، برگردوندید تا طرف دیگه اش هم سرخ شود .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها