رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444138

آیت‌الله علم‌الهدی: «دفاع از دین» هدف مقابله با استکبار جهانی است

ساعت 24- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مقابله با کفار و استکبار جهانی مهم است، دفاع از دین خدا بوده، اگر روزی برای دفاع از خود، سرزمین، مال و شکم خود جلو رفتیم، خدا کمک نمی‌کند.

div itemprop="articleBody">

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در هجدهمین جلسه تفسیر سوره احزاب در ماه مبارک رمضان، به تفسیر آیات باقی‌مانده از شرح جنگ احزاب پرداخت و گفت: خداوند در آیه 26 این سوره می‌فرماید «وَ أَنْزَلَ الَّذینَ ظاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ مِنْ صَیاصیهِمْ وَ قَذَفَ فی‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَریقاً تَقْتُلُونَ وَ تَأْسِرُونَ فَریقاً».

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از آیه 9 تا 27 این سوره مربوط به جنگ احزاب است که در مورد تحلیل جریان‌های مسلمانان در جنگ و سرنوشت کفار و منافقین پس از جنگ بحث کرده است.

وی افزود: خدا کفار را به دو دسته تقسیم می‌کند، یک دسته قبایل عرب بت‌پرست و دسته دوم، اهل کتاب یهودیان بودند که با مشرکین هم‌پیمان شدند و پیمانی که با پیغمبر داشتند را به هم زدند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه «...ظاهَرُوهُمْ...» در این آیه به معنای پشتیبانی کردن است، گفت: مظاهره یعنی حمایت و پشتیبانی، اصل جنگ از طرف قریش و مشرکین ایجاد شده بود، اما وقتی آنان به جنگ با پیغمبر (ص)آمدند، یهودی‌ها از لشکر کفار پشتیبانی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به سرنوشت قبیله دیگری از اعراب که پیمان خود را با پیامبر نقض کردند اشاره و بیان کرد: «...صَیاصیهِمْ...» جمع صیصه به معنای دیوار قلعه است، بعد از شکست کفار در جنگ، آنان رعب و ترس پیدا کردند که کفار فرار کردند و ما تنها ماندیم، پیامبر با ما چه می‌کند.

خصوصیت انسان‌های مغرور

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که یک یهودی اسیر به پیامبر(ص) گفت «من بر دین یهودم، بر آن دین زنده‌ام و بر همان دین می‌میرم»، خاطرنشان کرد: همیشه وجود داشتند آدم‌هایی که در یک جریان می‌افتند، برای آنان ثابت می‌شود جریان درستی نیست و باید از آن جریان جدا شوند، اما برای این‌که فردا نگویند ترسیده و کنار کشیده، روی باور غلط خود می‌ایستند، این خاصیت آدم‌های مغرور است.

آیت‌الله علم‌الهدی آیه 26 سوره احزاب در مورد سرنوشت قبیله بنی‌قریظه است، افزود: «خداوند کسانی که پشتیبانی کردند دشمنان را از بالای دیوارهایشان پایین کشید، در دل‌هایشان ترس افکند، عده‌ای کشته شدند، عده‌ای به اسارت گرفته شدند و خداوند زمین و خانه‌ها و اموال آنان را به شما به ارث رساندیم و زمینی که آنان آنجا قدم نگذاشتند و مال یهود بود نیز به آنان رسید و همه این‌ها قدرت خداست»، مفسرین می‌گویند، مقصود از «زمین‌هایی که روی آن قدم نگذاشتند»، خیبر و فدک بود که به دست مسلمانان رسید.

وی ادامه داد: سعد بن معاذ که از بزرگان انصار بود به پیامبر گفت «آن خانه‌ها را به مهاجرین بدهیم، انصار در مدینه خانه دارند»، پیامبر(ص) موافقت کردند و خانه‌های قلعه بنی‌قریظه به مهاجرین رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با یادآوری اینکه خدای بنی قریظه و کفار آن روز، خدای امروز اسرائیل و آمریکا نیز است، متذکر شد: آن روز که یهود و بنی‌قریظه به دست خدا نابود شدند، امروز نیز خداوند همان قدرت را دارد.

شرط کمک خدا، حرکت در حمایت از دین است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خداوند بنا ندارد همه‌جا قدرتش را به نفع مسلمانان اعمال کند، شرطش این است که مسلمانان در حمایت از دین خدا با یهودیان و صهیونیست‌ها بجنگند نه به‌عنوان سرزمین، خانه و ملکشان یا به‌عنوان حس ناسیونالیستی عربی، اگر با این قصد جلو بیایند، شکست خورده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه یکی از دلایل پیروز نشدن بر صهیونیست‌ها این است که می‌گویند سرزمین فلسطین، نمی‌گویند خدا و دین فلسطین، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم آنچه در مقابله با کفار و استکبار جهانی مهم است، دفاع از دین خدا بوده، اگر روزی برای دفاع از خود، سرزمین، مال و شکم خود جلو رفتیم، خدا کمک نمی‌کند، اما اگر دفاع از دین و خدا مسئله اصلی شد، خدا کمک می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها