رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 444167

چرا آمریکا سفر عبدالمهدی به واشنگتن را لغو کرد؟

ساعت 24- میدل ایست نیوز اعلام کرد آمریکا به دلیل همراهی نخست‌وزیر عراق با ایران و خودداری از اعمال سختگیری‌های آمریکا علیه تهران، سفر وی با واشنگتن را لغو کرده است.

style="text-align: justify;">منابع آگاه به میدل ایست نیوز گفتند که دولت آمریکا به دلیل همراهی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، با ایران و خودداری از اعمال سختگیری‌های مورد نظر آمریکا در تحریم ایران، سفر وی و هیئت همراهش به واشنگتن را تا اطلاع ثانوی لغو کرده‌اند.

به گفته این منابع، در حالی که روادید نخست وزیر عراق و هیئت همراهش برای سفر به آمریکا صادر شده بود، اما در روز‌های آخر، کاردار آمریکا به اطلاع او رساند که امکان سفر به این کشور را ندارد.

این منبع همچنین گفت که آمریکایی‌ها گفته‌اند ریاست هیئت عراقی برای سفر به آمریکا می‌تواند بر عهده برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، باشد.

پیش از این میدل ایست نیوز گزارش داده بود که «مارشال بیلینگزلی»، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم در سفر هفته گذشته خود به عراق درباره گروه‌های ایرانی که به ادعای او مشغول دور زدن تحریم‌ها علیه ایران هستند اطلاعاتی به طرف عراقی داده و بغداد را تهدید به مجازات کرده بود.

عادل عبدالمهدی و دیگر اعضای دولتش تاکنون بار‌ها اعلام کرده‌اند که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیرند و خود را ملزم به رعایت آن‌ها نمی‌دانند.

این در حالی است که هفته گذشته اعلام شد عراق از تحریم‌های آمریکا در مورد واردات برق و گاز از ایران معاف شده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها