رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 445186

برنی سندرز: ترامپ «نژادپرست» است

ساعت24- نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا، وی را «نژادپرست» خواند.

style="text-align:justify">«برنی سندرز» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در جلسه ریاست‌جمهوری اتحاد و آزادی در «کالیفرنیا» که تمرکز اصلی آن بر بحث مهاجرت بود، «دونالد ترامپ» را به دلیل دنبال کردن برخی سیاست‌های مهاجرتی، «نژادپرست» خواند.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در این جلسه، سیاست‌های ترامپ در زمینه مهاجرت از جمله ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که با شعار مقابله با مهاجرین غیرقانونی و بستن مرزهای آمریکا روی کار آمد، بارها علیه مهاجرین موضع گرفته و آن‌ها را به اخراج تهدید کرده است. وی مدعی است مرزهای جنوبی آمریکا محل ورود قاچاقچی‌ها و خلافکاران به آمریکاست.

سندرز ضمن انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که نژادپرست است، که بیماری دروغگویی دارد، که فکر می‌کند می‌تواند با جداسازی مردم آمریکا بر اساس رنگ پوست یا محل تولدشان، پیروز شود. ما دقیقاً قصد داریم برعکس وی عمل کنیم. ما قصد داریم مردم را گردهم آوریم».

سندرز و دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری متعهد شدند که از اخراج نه تنها مهاجران غیرقانونی که بعنوان کودک وارد آمریکا جلوگیری کنند بلکه از اخراج خانواده‌های آنها نیز جلوگیری کنند.

چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه، «کارلوس گریگوریو هرناندز واسکز» نوجوان ۱۶ ساله اهل گواتمالا در ایست بازرسی مرزی «تگزاس» جان خود را از دست داده است.

این نوجوان، پنجمین کودکی از گواتمالا به حساب می‌آید که از دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون در بازداشت مأموران مرزی آمریکا جان خود را از دست می‌دهد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها