رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 445310

طرز تهیه دسر سوتلاچ | طرز تهیه مانتی ترکیه ای و دسر بیسکویت موزی

دسر سوتلاچ یک دسر عالی و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند زینت بخش سفرهای شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

سوتلاچ
html>

مواد لازم:

برنج یک استکان شکر دولیوان
آب دولیوان وانیل نصف قاشق مربا خوری
شیر دو لیتر آرد برنج سه قاشق غذا خوری سر پر


دسر سوتاچ یکی از دسرهای محبوب و معروف در کشور ترکیه می باشد این دسر یک دسر محلی ترکیه است اما در کشور های دیگر نیز سرو می گردد.


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا برنج را بشورید و با آب بگذارید تا برنج بپزد، دیدید که آب برنج داره خشک می شود دو لیوان شیر اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا بپزد، آرد برنج و وانیل را با باقیمانده ی شیر مخلوط کنید و به آن اضافه کنید، شیر که جوشید شکر را هم‌ اضافه کنید بگذارید بجوشد.

مرحله دوم:
هم اینکه شیر جوشید از روی اجاق بردارید و مواد را داخل کاسه پر کنید وتوی سینی فر بگذارید و توی سینی فر کمی آب بریزید و شعله ی بالای فر را روشن کنید تا روش طلایی گردد،بعد بگذارید کمی خنک بشود و داخل یخچال بگذارید و روی آن را با گردو یا فندق تریین کنید ‌سرو کنید.

در اینجا دستور غذای ترکیه ای دیگر به نام مانتی را ارائه می دهیم این غذا هم یکی دیگر از غذا های محبوب و معروف ترکیه است که امیدواریم آن را تهیه و از سرو آن لذت ببرید

طرز تهیه مانتی ترکیه ای

طرز تهیه مانتی ترکیه ای

مواد لازم:

آب : ۲/۳ پیمانه گوشت : ۲۵۰ گرم
آرد : ۳ پیمانه نمک : به میزان لازم
نمک : نوک قاشق فلفل سیاه : به میزان لازم
تخم مرغ : ۱ عدد پیاز : ۱ عدد
جعفری خرد شده : ۳ قاشق غذاخوری رب : ۱ قاشق غذاخوری


مواد لازم برای تهیه سس مانتی:

کره ذوب شده : ۶ قاشق غذاخوری ماست : به میزان لازم
گوجه فرنگی رسیده : ۱ عدد سیر: به میزان لازم
پودر فلفل قرمز تند : به میزان لازم رب : به میزان لازم
پودر نعنا خشک : به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

جهت تهیه نمودن مانتی ابتدا آرد را به همراه آب و نمک و تخم مرغ در ظرف مناسبی بریزید و سپس همه این مواد را باهم به خوبی قاطی نمایید و ورز دهید تا خمیر یک دست و نرمی به دست آید.

مرحله دوم:

در مرحله بعد روی ظرف خمیر را بپوشانید و ظرف در جای آرامی بگذارید تا خمیر به اصطلاح استراحت نماید.

مرحله سوم:

در مرحله بعدی طرز تهیه مانتی باید فیلینگ ( مواد میانی ) را تهیه نمایید برای درست کردن فیلینگ گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و جعفری خرد شده به خوبی قاطی نمایید سپس نمک و فلفل و رب را هم به مجموع این مواد اضافه کنید. خمیر را روی سطح کار به صورت خیلی نازک باز نمایید و سپس خمیر را تکه تکه کنید و به مربع های ریزی تقسیم نمایدد.
از مواد فیلینگ داخل خمیر ها بگذارید و چهار گوشه خمیر را در قسمت بالا به هم برسانید و آن را محکم نمایید.

مرحله چهارم:

بعد از اینکه همه مواد تمام شدند مقداری لیوان آب داخل قابلمه ای مناسب بریزید تا آب به جوش بیاید سپس یک قاشق سوپخوری روغن مایع و نمک به آب اضافه نمایید و خمیر های تو پر را به آرامی درون آب در حال جوش بریزید.بعد از اینکه خمیر ها به خوبی نرم شدند آن ها را با کمک ملاقه سوراخ داری از آب بیرون بیاورید همچنین می توانید مثل ماکارونی مانتی ها را آبکش نمایید.

مرحله پنجم:
جهت درست کردن سس مانتی ابتدا گوجه را در مخلوط کن بریزید و به صورت پوره در آورید سپس کره را آب نمایید و فلفل و پوره گوجه فرنگی و رب فلفل را به کره اضافه نمایید و صبر کنید تا مخلوط این مواد بجوش آید و حجم آن ها کم گردد. سپس مانتی ها را در ظرفی که برای خومردن در نظر گرفتید بریزید و روی مانتی ها ماست و سیر بریزید و سپس سس گوجه را هم روی مانتی ها قرار دهید و در پایان مقداری نعنا خشک بر روی مانتی بریزید. می توانید برای سرو مانتی به جای سس گوجه فرنگی روی سیر و ماست کره و فلفل قرمز تند بریزید.

طرز تهیه دسر بیسکویت موزی

طرز تهیه دسر بیسکویت موزی

موادلازم :

بیسکوییت پتی بور هشت عدد پودر چهارمغز نصف پیمانه
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری شیر نصف پیمانه
موز یک عدد


طرزتهیه :

مرحله اول:

بیسکوییت رو پودر و موز رو میکس و له کنید. بعد شیر و پودر چهار مغز رو اضافه کنید . پودر ژلاتین رو با یک چهارم پیمانه آب معمولی بن ماری و بعد از اینکه از دما افتاد ، به مایه بیسکوییتی اضافه و خوب مخلوط کنید .

مرحله دوم:
نهایتا داخل قالبی که در حد براق شدن چرب شده ، ریخته و یکی دو ساعتی یخچال بمونه تا کاملا بسته بشه. میتونین روی دسر پودر نارگیل پاشیده و سرو کنید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها