رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 445349

طرز تهیه کیک کاکائویی پرتقالی | طرز تهیه کیک دبل چاکلت و کیک دو رنگ

کیک کاکائویی پرتقالی یک کیک لذیذ و با ظاهری خیره کننده است که نحوه آماده سازی آن نیازمند دقت کافی است در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه کیک دسر لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

کیک کاکائویی پرتقالی
html>

مواد لازم:

آرد 1 فنجان

شکر نصف فنجان + 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائوی خالص سه چهارم فنجان

وانیل 1 قاشق چای خوری

نمک نوک قاشق چای خوری

خلال پوست پرتقال 1 قاشق غذاخوری

کره 12 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

مرحله اول:

قبل از انجام تهیه کیک در ابتدا دمای فر را روی 325 درجه فارنهایت تنظیم کنید و در سینی فر کاغذ پوستی یا روغنی قرار دهید.ترکیب کاکائو و پرتقال طعم عالی دارد پیشنهاد می گردد حتما برای یک بار هم که شده این کیک خوشمزه را امتحان نمایید.

مرحله دوم:

سپس برای تهیه این کیک خوشمزه باید آرد و پودر کاکائو و نمک را با هم قاطی نموده و سپس این مواد را الک کنید (این مرحله را فراموش نکنید. چرا که معمولاً کاکائو خیلی زود به شکل گوله می شود، پس بهتر است حتماً مواد خشک و پودری را الک نماییم تا شیرینی یک دست و بهتری حاصل گردد).

مرحله سوم:

قبل از استفاده از کره آن را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا کره متناسب با دمای محیط گردد. سپس با سرعت متوسط همزن برقی، حدود 5 دقیقه کره و شکر را با هم مخلوط نمایید تا کاملاً با هم ترکیب شود و صاف و یک دست گردد.

مرحله چهارم:

همه قسمت‌ها از جمله مواد ته ظرف و یا گوشه های ظرف را با هم زن، خوب با هم زن مخلوط نمایید.وانیل و خلال پوست پرتقال را به ترکیب کره اضافه نموده و حدود 30 ثانیه به هم بزنید. حدود نیمی از مخلوط آرد و کاکائو را به سایر مواد اضافه نمایید و با سرعت پایین همزن با هم مخلوط نمایید. سپس بقیه ترکیب آرد را اضافه نمایید و کاملاً به هم بزنید. وقتی کاملاً با هم ترکیب گردیدند حدود دو دقیقه مواد را این بار با سرعت متوسط حدود 2 دقیقه با هم مخلوط نمایید.

مرحله پنجم:

یک کاغذ پوستی را روی سطح صافی بگذارید. خمیر را روی آن قرار دهید و سپس سطح آن را با کاغذ پوستی دیگری پوشش دهید. با وردنه آن را صاف نموده تا به ضخامت 3.5 سانتیمتر برسد. (می‌توانید این کار را بدون کاغذ پوستی و تنها با استفاده از مقداری آرد روی سطح میز و همین طور روی خمیر، صورت دهید. ولی استفاده از کاغذ پوستی تمیز تر و ساده تر انجام می گیرد و ممکن است آرد اضافی، کیک تردی برای شما نشود)

مرحله ششم:

ممکن است که خمیر خیلی نرم باشد شما می توانید برای حل این مشکل آن را قبل از صاف کردن و برش، به مدت 10 دقیقه داخل فریز قرار دهید، زیرا استفاده از خمیر نرم کار را بسیار سخت می کند. خمیر را به قالب‌های دلخواه خود برش بزنید و آن‌ها را روی سینی فر با فاصله 2.5 سانتیمتر قرار دهید.

مرحله هفتم:

کیک‌ها را به مدت 13 الی 15 دقیقه داخل فر بگذارید و سینی فر را یک ‌بار در میان زمان پخت بچرخانید.از زمانی که عطر کیک تازه در فضا شنیده شد و گوشه کیک‌ها کمی خودش را گرفت، مدتی صبر نماید و سپس آن‌ها را از فر بیرون بیاورید.

زمانی که عطر کیک تازه در فضا شنیده شد و گوشه کیک‌ها کمی خودش را گرفت، مدتی صبر نماید و سپس آن‌ها را از فر بیرون بیاورید.
توجه:
خیلی سخت می باشد که زمان آماده شدن این کیک‌ها را مشخص نماییم.
تقریباً اندازه گیری زمان پخت کیک‌ها به میزان فراوانی در ذائقه و سلیقه شما موثر است.
مدتی صبر نمایید تا کیک‌ها کمی خنک گردد. سپس آن‌ها را به ظرف دیگری انتقال دهید تا کاملاً سرد گردند.

 طرز تهیه کیک دبل چاکلت

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مواد لازم:

شکر: ۱ پیمانه شیر: ۱پیمانه
آرد: ۲ پیمانه روغن مایع: نصف پیمانه
پودر کاکائو: نصف پیمانه وانیل: کمی
بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری پر شکلات تلخ برای روی کیک: سیصد و پنجاه گرم



طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۸۰ روشن می نماییم. قالب مورد نظر را با کره حسابی چرب می نماییم.

مرحله دوم:

سپس آرد و کاکائو و بیکینگ پودر را سه بار الک می کنیم. تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن برقی حدود پنج دقیقه می زنیم تا حسابی کشدار گردد. اگر با دست اینکار را می کنید زمان دو برابر می شود.

مرحله سوم:

روغن و شیر را هم به تخم مرغ اضافه کرده و هم می زنیم. حالا همزن را کنار قرار می دهیم و آرد را کم کم اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم. حالا مایع کیک را در قالب ریخته و در فر به مدت ۴۵ دقیقه می گذاریم. بعد از خارج کردن کیک از قالب سس شکلات را روی آن می ریزیم و با توت فرنگی تزئین می نماییم .

طرز تهیه کیک دو رنگ

طرز تهیه کیک دو رنگ

موادلازم :

تخم مرغ چهار عدد ماست یک پیمانه
آرد دو پیمانه روغن مایع یک پیمانه
بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری یک چهارم قاشق چایخوری وانیل

شکر یک پیمانه
پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

مرحله اول:

تخم مرغ ، شکر و وانیل رو پنج دقیقه کامل با همزن مخلوط کنید . بعد به ترتیب ماست و روغن رو اضافه کرده بعد آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک کرده و به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم:
نصف مایه کیک رو جدا و دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو الک شده به نصف مایه کیک ، اضافه و مخلوط کنید . قالب رو یا چرب و آرد پاشی کنید. بعد قاشق قاشق به ترتیب از مایه ساده کیک و مایه کاکائویی داخل قالب بریزید . نهایتا داخل فر از قبل گرم شده حدود چهل دقیقه با دمای 180 درجه بپزید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها