رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 445494

طرز تهیه بقچه سیب زمینی | طرز تهیه پنکیک گوشت و کتلت کدو با سیب زمینی

بقچه سیب زمینی یک غذای مناسب و لذیذ برای تمام اعضای خانواده شما است اگر میخواهید با نحوه آماده سازی بقچه سیب زمینی آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

بقچه سیب زمینی
html>

مواد لازم:

سیب زمینی آب پز 4 یا 5 عدد روغن مایع 2 تا 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد گارنیتور (سیب زمینی و هویج نگینی خرد شده و نخود فرنگی پخته شده) 1 لیوان
فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه
نمک 2 قاشق چایخوری
پیرزولا مرغ 500 گرم


مواد میانی
جهت تهیه مواد میانی بقچه سیب زمینی از پیزولا مرغ که گوشت با استخوان قسمت دو طرف ستون فقرات و گارنیتور که مخلوط سیب زمینی و هویج نگینی و نخود فرنگی پخته شده می باشد، استفاده گردیده است. البته بخش های دیگر مرغ هم می توانید استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه سس بشامل:

کره 1 قاشق غذاخوری شیر 1.5 لیوان
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه
آرد 1 قاشق غذاخوری سر پر پنیر پیتزا ورقه ای

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا پیرزولا مرغ را ریز خرد نمایید. ماهیتابه را داغ نموده و مرغ را داخل آن قرار دهید.اجازه دهید تا موقعی که آب مرغ تمام شود مرغ پخته گردد.

مرحله دوم:

روغن مایع را اضافه نموده و 2 تا 3 دقیقه تفت بدهید.سپس گارنیتور و نمک را اضافه نمایید. یک الی 2 دقیقه دیگر تفت داده و اجاق را خاموش نمایید.


طرز تهیه سس بشامل:

مرحله اول:

کره و روغن مایع را در ظرف متناسبی بریزید.آرد را اضافه نموده و تا زمانی که به اصطلاح بوی خامی آرد گرفته گردد به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله دوم:
سپس شیر را اضافه نموده و سریع با هم قاطی نمایید. وقتی سس بشامل غلیظ گردید نمک و فلفل سیاه را اضافه نموده و از روی اجاق کنار بگزارید.
در مرحله بعد سس بشامل آماده گردیده را، روی مواد مرغی بریزید و خوب قاطی نمایید.

مرحله نهایی : پیچیدن سیب زمینی

مرحله اول:

سیب زمینی های آب پز را با قاشق له نمایید و نمک، فلفل سیاه و تخم مرغ را اضافه نموده و با همدیگر قاطی نمایید.ظرف متوسطی که خیلی بزرگ نباشد بردارید. داخل ظرف را سلفون بکشید.

مرحله دوم:

مقدار کمی از پوره سیب زمینی را برداشته و داخل ظرف به شکل کاسه پهن نمایید.جهت میان آن از مواد مرغ قرار دهید و به کمک سلفون به صورت توپ مواد را در آورید.

مرحله سوم:

توپ های سیب زمینی آماده گردیده را داخل ظرف فر قرار دهید. من نسبت به سایز ظرف خودم 6 پرس تهیه نمودم.درانتهای کار روی هر توپ سیب زمینی یک تکه پنیر پیتزا قرار دهید. فر را 200 درجه گرم کنید و ظرف را داخل آن قرار دهید. پنیرها که آب گردیدند و روی آن طلایی گردید غذا آماده گردیده است. بقچه سیب زمینی آماده سرو می باشد.این غذا را گرم سرو نمایید.

طرز تهیه پنکیک گوشت

طرز تهیه پنکیک گوشت


مواد لازم:

تخم مرغ ۵ عدد ادویه، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن
شیر ١ لیوان زعفران مقداری
آرد ١ لیوان سر خالی روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری

پنکیک گوشت یک غذای می باشد که هم سریع هم خوشمزاست و هم مجلسی و قشنگ می باشد. پیشنهاد می گردد این غذا را آماده نموده و از طعم آن لذت ببرید.
پیشنهاد می گردد برای مواد گوشتی از پیاز داغ، گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه و جعفری مصرف نمایید . شما می توانید به جای گوشت چرخ کرده از مرغ یا کالباس و سوسیس یا هر چیزی که مناسب رژیم غذایی شما می باشد مصرف نمایید.

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا تخم مرغ، شیر، نمک، فلفل و زردچوبه یا زعفران را با همزن مخلوط نمایید تا تخم مرغ کمی باز گرددبعد آرد را آرام آرام اضافه نموده و با هم قاطی نمایید سپس روغن را اضافه نموده و دوباره هم می زنیم. از صافی رد می نماییم تا صاف گردد.کمی ماهیتابه را چرب نموده و صبر کنید داغ گردد.

مرحله دوم:

یک قاشق سوپخوری از مایع را وسط تابه قرار دهید و خیلی سریع تابه را حرکت نموده تا مایع پخش گردد و نازک بشود و به شکل گرد در آید.اجازه دهید با شعله ملایم سرخ گردد. بعد راحت به طرف دیگر برگردونید وآن طرف پنکیک را هم سرخ نمایید. در حدی که قهوه ای روشن شود کافی می باشد.

مرحله سوم:

حالا صبر کنید ولرم گردد و از مواد گوشتی به صورت عمودی روی آن قرار دهید.آویشن و پنیر پیتزا را قرار دهید و دو طرف خمیر را روی آن مواد گوشتی بیا ورید که مستطیلی شکل بگردد.بعد از یک طرف رول نمایید.


نکته : پنکیک اگر ضخیم باشد سوراخ و پاره می گردد و اگر هم داغم باشد پاره می گردد .
رول ها ی آماده شده را دانه دانه ابتدا داخل آرد سفید و بعد داخل تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری قرار دهید.
در آخر کار پنکیک گوشتی را در روغن داغ سرخ نمایید. در ابتدا طرفی که بازه را داخل تابه قرار دهید تا سرخ شود و باز نگردد.
پیشنهاد می گردد برای مواد گوشتی از پیاز داغ، گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه و جعفری مصرف نمایید.
می توانید به جای گوشت چرخ کرده از مرغ یا کالباس و سوسیس مصرف نمایید.

طرز تهیه کتلت کدو با سیب زمینی

طرز تهیه کتلت کدو با سیب زمینی

مواد لازم:

کدو کوچیک دو عدد تخم مرغ دو عدد
هویج متوسط یک عدد پودر سوخاری یک پیمانه
سیب‌زمینی یک عدد متوسط پودر سوخاری به مقدار لازم
پیاز کوچیک یک عدد نمک ، زردچوبه ، پودر سیر ، آویشن به میزان لازم
فلفل دلمه‌ای یک عدد متوسط

طرز تهیه :

مرحله اول:

سیب زمینی رو بپزید و بعد از کامل خنک شدن،بکوبید بقیه مواد رو به همراه ادویه،داخل غذاساز ریخته و میکس کنین و بعد با سیب زمینی پخته و کوبیده شده مخلوط و ورز بدین . مایه کتلت رو حداقل نیمساعت یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم:
بعد با استفاده از قالب فلافل یا درب شیشه سس یا به کمک دست ، به شکل گرد یا شکل دلخواه درآورده و بعد از غلطوندن داخل پودر سوخاری ، داخل روغن داغ و روی حرارت متوسط سرخ و نهایتا با سس و مخلفات دلخواه سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها