رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 445593

طرز تهیه پیراشکی مارپیچی | نحوه تهیه پیراشکی سوسیس و پیراشکی سبزیجات

پیراشکی مارپیچی یک میان وعده عالی است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با این میان وعده لذیذ ما را دنبال کنید.

پیراشکی
html>

مواد لازم:

تخم مرغ یک عدد روغن مایع نصف لیوان
شیر ولرم یک لیوان خمیر مایه یک قاشق غذاخوری
آب ولرم نصف لیوان شکر دو قاشق غذاخوری
آرد تقریبا چهار لیوان نمک نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا خمیر مایه و شکر رو با آب ولرم مخلوط نموده و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم سپس درب ظرف را بسته تا خمیر مایه فعال گردد.

مرحله دوم:

سپس در یک ظرف نسبتا بزرگ، تخم مرغ، شیر ولرم، روغن، خمیر مایه فعال شده و نمک را قاطی می نماییم ، آرد را آرام آرام اضافه نموده تا خمیر جمع گردد، اگر همزن شما خمیر زن داشت که چه بهتر وگرنه با دست باید خمیر رو به مدت ده دقیقه ورز بدهید.

مرحله سوم:

بعد داخل ظرف رو چرب نموده خمیر را استراحت می دهیم به مدت 2 ساعت کافی است، روی آن را هم با سلفون یا پارچه ی نم دار می پوشونیم.

مرحله چهارم:

در این فاصله مواد داخل پیراشکی رو آماده می کنیم (گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل سبز، یک قاشق رب گوجه فرنگی، ادویه و نمک). پس از ور آمدن خمیر آن را به صورت مستطیل باز کرده، برش های طولی می دهیم، روی هر برش ابتدا پنیر پیتزا و سپس از مواد گوشتی قرار می دهیم، لبه های خمیر رو به داخل کمی تا داده و دو طرف خمیر رو به هم وصل می نماییم تا مواد داخل خمیر های لوله مانند قرار بگیرین، بعد به صورت مارپیچی داخل ظرف چرب شده شکل می دهیم.. رومال کرده و کنجد می پاشیم، در فر 180 درجه به مدت 15 دقیقه تا پیراشکی طلایی شود.
نکته ی مهم :
حتما داخل فر یک ظرف آب جوش قرار دهید تا خمیر خشک نشود

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

مواد لازم:

خمیر پیراشکی خمیر مایه ١ قاشق س
سوسیس هات داگ ۳ عدد ماست نصف پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد شیر نصف پیمانه
آرد سفید ۲ و نیم پیمانه روغن مایع ۱/۴پیمانه
بکینگ پودر ١ قاشق س نمک نصف قاشق چایخوری

شکر ١ قاشق س

طرز تهیه:

مرحله اول:

ماست، شیر و روغن رو با هم مخلوط نمایید.خمیر مایه و شکر را روی مخلوط ماست بپاچید

مرحله دوم:

بعد از ٢ دقیقه آرد، بکینگ پودر و نمک رو با هم قاطی نمایید و روی بقیه مواد الک کنید. با دست به مدت تقریباً ١٠ دقیقه خوب ورز بدین تا خمیر یه دستی آماده گردد.

مرحله سوم:
روی خمیر رو بپوشونید و بذارید به مدت یک ساعت یا تا وقتی که حجمش دو برابر شد استراحت کنه.

طرز تهیه:

مرحله اول:

خمیر را بعد از استراحت به ۳ قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را با وردنه باز می کنیم و سوسیس را داخل خمیر قرار می دهیم و خمیر را کاملا رول می نماییم.

مرحله دوم:

به کمک کارد برش هایی روی خمیر ایجاد می کنیم به گونه ای که سوسیس کاملا برش بخوره اما خمیر کاملا بریده نگردد.بعد یکی در میان قسمت های برش خورده را به طرفین برش می دهیم.

مرحله سوم:

خمیر را نیم ساعت استراحت می دهیم تا دوباره پف نماید.روی خمیر زرده می مالیم و پیازچه خرد شده می ریزیم

مرحله چهارم:
کف سینی فویل می گزاریم یا آرد می پاشیم و پیراشکی ها را روی آن قرار می دهیم و در فر با دمای ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم

طرز تهیه پیتزا پیراشکی ایتالیایی

در ادامه آموزش پیتزا پیراشکی ایتالیایی را خواهیم داشت :
کالزونه (پیتزا پیراشکی ایتالیایی) : کالزونه همون پیتزا می باشد ولی به شکل پیراشکی و یکی از معروفترین غذاهای ایتالیاست داخلش با مواد مختلف پر می گردد تنها نقطه اشتراکشون پنیر موزارلاست که داخل همه ‌ی کالزونه ها هست.

خمیر پیتزا :

مرحله اول:

نصف قاشق مربا خوری خمیر مایه رو تو کمی آب ولرم با یک قاشق چای خوری شکر حل می کنیم می گذاریم تا کف کنه نصف پیمانه آب ولرم و یک چهارم پیمانه روغن مایع و نصف قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری شکر مخلوط می نماییم.

مرحله دوم:
خمیر مایه رو اضافه می کنیم بعد آرد سه بار الک شده حدود یک تا یک و نیم پیمانه رو به تدریج اضافه می کنیم تا خمیر بدست نچسبه و خوب ورز می دیم جای گرم می ذاریم و روش رو می پوشونیم تا دو ساعت حجمش دو برابر بگردد.

طرز تهیه پیتزا پیراشکی ایتالیایی

طرز تهیه:

مرحله اول:

پف خمیر را می گیریم روی تخته آرد می پاشیم به دو قسمت تقسیم می کنیم به شکل دایره به ضخامت نیم سانت باز می کنیم از مواد پیتزا مثل ژامبون و یا گوشت چرخ کرده با پیاز سرخ شده، قارچ و فلفل دلمه و گوجه فرنگی که کمی با روغن تفت دادیم با کمی ریحان و زیتون و ادویه یک طرف خمیر می ریزیم روش رو پر پنیر می نماییم

مرحله دوم:

سمت دیگه رو روی آن می آوریم لبه ها رو می چسبونیم و پیچ می دهیم داخل سینی فری که ورقه ی فویل انداختیم و چرب کردیم آهسته می گذاریم و با زرده تخم مرغ و کمی شیر رومال می کنیم کنجد می پاشیم.

مرحله سوم:
در فر گرم شده درجه ۱۸۰ به مدت حدود چهل دقیقه می گذاریم تا پخته و طلایی بگردد روی توری می گذارین کمی خنک بشود بعد برش می زنیم و با سس کچاب سرو می نماییم.

طرز تهیه پیراشکی سبزیجات

طرز تهیه پیراشکی سبزیجات

مواد لازم :

خمیر پیراشکی یک بسته پنیر پیتزا : 100 گرم
ذرت پخته : یک پیمانه پیاز : یک عدد
نخود فرنگی پخته : یک پیمانه فلفل سیاه : به میزان کافی
قارچ : 150 گرم خرد شده نمک ، پودر سیر ، پودر زنجبیل : به میزان کافی
هویج پخته : یک پیمانه آویشن : نصف قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذا خوری


روش تهیه :

مرحله اول:

پیاز را در کمی روغن تفت داده تا طلایی شود ، ادویه‌ها و رب گوجه را به آن اضافه کرده و برای 1 دقیقه دیگر تفت می دهیم . مخلوط سبزیجات ( نخود فرنگی ، ذرت ، هویج و قارچ ) را به پیاز افزوده و کمی تفت می دهیم تا قارچ نرم شود ، سپس مواد را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا کمی سرد شود .

مرحله دوم:

خمیر پیراشکی را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا در زیر لفاف خود باز شود . سپس از مواد آماده شده در وسط خمیر قرار داده و مقدار کمی پنیر پیتزا روی مواد ریخته و دو طرف خمیر را با دست یا چنگال می بندیم .

مرحله سوم:
خمیرها را در روغن سرخ کرده تا رنگ انها طلایی شود و یا می‌توانیم آن‌ها را در فر 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار داده تا پخته شوند که در اینصورت روی پیراشکی ها رو با مخلوط زرده تخم مرغ و کمی شیر رومال کرده و کمی کنجد می پاشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها