رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446167

تاکید برنی سندرز بر مخالفت با جنگ طلبیهای دولت آمریکا

ساعت 24- نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا بر مخالفت خود با جنگ طلبی‌های دولت این کشور تاکید کرد.

style="text-align:justify"> برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد حزب دموکرات در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره مخالفت با جنگ طلبی‌های دولت آمریکا گفت: من نه تنها در مخالفت با جنگ عراق رای دادم بلکه نهایت تلاش خود را کردم تا مطمئن شوم که آمریکا به عراق حمله نمی‌کند. من با گفته‌های دیک چنی موافق نبودم و آن‌ها را قبول نداشتم، من گفته‌های جان بولتون را قبول نداشتم، من گفته‌های دولت بوش را قبول نداشتم. من معتقدم بودم که آن‌ها دروغ می‌گویند و اگر به سابقه رای دادن من نگاه کنید و به سخنرانی‌های من در صحن مجلس نمایندگان توجه کنید متوجه می‌شوید من مخالفت کرده بودم.

برنی سندز گفت: من نه تنها با جنگ عراق مخالفت کردم بلکه افتخار می‌کنم که در مجلس سنا به همراه دیگر سناتورها پیشتاز تلاش برای پایان دادن موفقیت آمیز به مشارکت آمریکا در جنگ وحشتناک یمن بودم، جنگی که باعث شده است بدترین فاجعه انسانی در جهان شکل بگیرد.

برنی سندرز افزود: من نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا مطمئن شوم که ترامپ یا جان بولتون یا دولت ترامپ ما را وارد جنگ با ایران نمی‌کنند که به نظر من این جنگ، حتی بدتر از جنگ عراق خواهد بود.

مجری گفت: شما به ایران اشاره کردید. شما در رقابت‌های انتخاباتی در این باره زیاد صحبت می‌کنید. شما بارها مخالفت خود را با جنگ‌های عراق و افغانستان بیان کردید. هم اکنون آمریکا هزاران نظامی خود را در خاورمیانه دارد. اگر شما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شوید، این نظامیان چقدر سریع به کشور بازخواهند گشت؟

برنی سندز در پاسخ گفت: در اسرع وقت که ممکن باشد. اکنون در وضعیتی هستیم که من نمی‌خواهم شاهدش باشم. ما درگیر جنگ دائمی در این منطقه هستیم. ما در جنگ افغانستان بودیم که طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکاست. جنگ عراق یک فاجعه بود. وظیفه رئیس‌جمهور آمریکا این نیست که از عربستان سعودی جانبداری کند. عربستان سعودی یک رژیم استبدادی، خودکامه و آدم‌کش است. آن‌ها دوستان ما نیستند. آن‌ها در هیچ ارزشی با ما اشتراک ندارند. نقش آمریکا این نیست که از عربستان سعودی حمایت و جانبداری کند بلکه نقش آمریکا این است که عربستان سعودی و ایران را دور هم جمع کند و کمک کند تا توافقنامه دیپلماتیک بدست آید! من نمی‌خواهم شاهد جنگ دائمی در این منطقه باشم طوری که فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌های ما همچنان در این منطقه در جنگ باشند و ما نیز تریلیون‌ها دلار در منطقه خرج کنیم درحالیکه باید این پول در داخل آمریکا خرج شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها