رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446618

ائتلاف ذالنوری و بروجردی بر سر ریاست کمیسیون امنیت ملی قطعی شد/خطر بیخ گوش اصلاح‌طلبان

ساعت24 -بروجردی از ائتلاف با ذالنور خبر داد و این موضوع یعنی آژیر خطر برای اصلاح‌طلبان کمیسیون امنیت ملی به صدا در آمده است.

از روزهای قبل که اخبار مربوط به انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی داغ شده است یکی از گمانه‌زنی‌ها ائتلاف ذالنور و بروجردی برای آخرین انتخابات مربوط به تعیین رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم بود. این گمانه وقتی جدی‌تر شد که مجتبی ذالنوری از گفت و گوهایی در این رابطه خبر داد. او دو روز پیش به خبرآنلاین گفته بود: آقای بروجردی اگر کنار برود مستقلین غالبا رایشان به بنده اضافه می شود طبیعتا اگر من نیایم رای اعضای فراکسیون ولایی به بروجردی اضافه می شود. او در پاسخ به این سوال که همین صحبت‌ها نشان می‌دهد مذاکره‌ای میان شما و آقای بروجردی در این رابطه صورت گرفته است گفت: به عنوان مذاکره کنند ه صحبتی نکردم ولی این شرایطی است که در حال حاضر وجود دارد. (اینجا)

حال علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ائتلاف با ذالنوری می‌گوید. او در این رابطه به تسنیم گفت: بنده هنوز تصمیم قطعی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست کمیسیون امنیت ملی نگرفته‌ام.

او افزود: هنوز اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره گزینه‌ نهایی‌شان برای ریاست این کمیسیون به جمع‌بندی نرسیده‌اند، اما فعلا بنده و آقای ذوالنور برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌ایم.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: آنچه در جریان کاندیداتوری بنده و آقای ذوالنور برای ریاست کمیسیون امنیت ملی در سال پایانی دوره دهم مشخص است، این است که قطعا از سوی فراکسیون نمایندگان ولایی، یکی از ما دو نفر جهت تقویت جریان انقلابی کاندیدای نهایی خواهد بود و بنده نیز با او ائتلاف خواهم کرد.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز یکشنبه(26 خرداد) برگزار می‌شود.

از سوی دیگر موضوع توافق سال گذشته فلاحت‌پیشه و کواکبیان به یکی از جنجال‌های آخرین انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی تبدیل شده است(اینجا) که اگر این دو حاضر نشوند ائتلاف کنند قطعا طیف رقیبشان که بروجردی و ذالنور قرار دارند با این ائتلاف پیروز قطعی خواهند بود. این را هم نباید فراموش کرد که اگر حتی در ائتلاف میان کواکبیان و فلاحت پیشه کواکبیان در میدان بماند باز هم این طیف رقیب است که پیروز خواهد شد چراکه اعضای کمیسیون امنیت، گرایش بیشتری نسبت به فلاحت پیشه دارند تا کواکبیان و در این راستا ملاحظات بیشتری را رعایت می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها