رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446651

احمد توکلی: اینستکس اروپایی حتی اگر عملیاتی شود هم فایده‌ای ندارد/ چطور میشود تصور کرد که اروپا در صدد نفع رساندن به ایران باشد؟

ساعت24 -عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران در حال مدارا کردن با اروپا است تا بلکه بتواند بین آمریکا و اروپا تفاوتی قائل شود.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعلل اروپایی‌ها نسبت به مهلت برجامی ایران و گذشت ۳۰ روز از فرصت ۶۰ روزه اروپا گفت: اروپا تا امروز حرف‌های بسیاری زده است، اما باید گفت که هرگز عملکردی از آن‌ها شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: ایران در حال مدارا کردن با اروپا است تا بلکه بتواند بین آمریکا و اروپا تفاوتی قائل شود، طرز کاری که البته علی الاصول درست است، اما اینکه در همه موارد جواب خواهد داد یاخیر قابل بحث است.

توکلی درباره تفاوت راهبرد‌های آمریکا و اروپا گفت: اروپا و آ‌مریکا هرگز تفاوت ماهوی با یکدیگر نداشته و حتی از نظر اهداف نیز با یکدیگر مشابهت بسیاری دارند. اما در یک مواردی هم باید گفت که جان گرگان و سگان از هم جداست و از همین رو نیز درمواردی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما بر سر مسائل اصلی و بر علیه ما با یکدیگر هماهنگ هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره قابل اعتماد بودن اروپا اظهار کرد:چطور می‌شود تصور کرد که اروپا در صدد نفع رساندن به ایران باشد؟ البته خب ممکن است در یک مراوده‌ای طرفین سود ببرند، اما آن‌ها به طور کلی به دنبال منفعت شخص خود هستند. مگر انگلیسی‌ها نبودند که ایران را استعمار کردند؟ مگر فرانسوی‌ها نبودند که تونس و آفریقا را استعمار کردند؟ طبیعتا ذات آن‌ها نیز همچنان همین گونه خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اینستکس اروپایی تصریح کرد: اینستکس اروپایی حتی اگر عملیاتی هم شود فایده‌ای ندارد، زیرا یک شرکت انحصاری است که هرکس می‌خواهد با ایران معامله کند حتی بر سر موردی مانند غذا و دارو هم باید از طریق آن این معامله را انجام دهد، ناگفته نماند که آن‌ها حتی زمانی که می‌خواهند برای ما دارو بفرستند هم برند می‌فرستند واین یعنی مصرف ارزی ما از ۱.۸ میلیارد دلار به ۷ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و این اصلا فایده‌ای برای ما ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها