رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446664

سردار اشتری: در بحث امنیت با هیچ کس معامله نمیکنیم

ساعت24 -فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه امنیت مثال‌زدنی در اقصی نقاط کشور وجود دارد، گفت:‌ در موقعیتی قرار داریم که آمریکایی‌ها با شرارت ایادی خود را در برخی از کشورها فرستادند و مشاهده کردیم که گروه‌های سلفی و تکفیری چه جنایت‌هایی انجام دادند و همه این‌ها برای آن بود که کشور ایران را ناامن کنند ولی به قوه الهی، هدایت‌های فرمانده کل قوا، مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در داخل و خارج و هوشیاری مردم همه توطئه‌ها خنثی شد.

طی مراسمی با حضور فرمانده ناجا، استاندار فارس، فرمانده سپاه فارس و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و اجرایی، ضمن تکریم سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی پیشین، سردار رهام حبیبی، به عنوان فرمانده جدید انتظامی فارس معرفی شد.

فرمانده ناجا در این مراسم گفت: استان فارس بیش از ۱۵ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب و امنیت مردم کرده و حدود ۹۷۰ نفر از این شهدا مربوط به نیروی انتظامی است که بیش از ۶۰ درصد در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و مابقی برای نظم و امنیت کشور در اقصی نقاط این سرزمین پهناور به شهادت رسیدند.

سردار حسین اشتری با بیان اینکه استان فارس ویژگی‌های خاصی دارد، افزود: فارس، استانی پهناور و اثرگذار در کشور از بعد امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و تأثیرگذار با مردمی فرهنگی و فهیم است که شأن این مردم بزرگوار با ثبات و مثال‌زدنی است و بحمد الهی با مجاهدت‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته به برکت شهدا و همت مردم و مسئولان، امروز امنیت بسیار خوبی در فارس برقرار است.

اشتری با بیان اینکه جرایم خشن برخی سال‌ها به ۳۵۰ فقره در سال می‌رسید اما امروز کمتر از ۲۰ یا ۱۵ فقره است، گفت: اگر مروری کنیم می‌بینیم تمام آن شرارت‌ها و تهدیدها و آسیب‌هایی که خصوصاً در جرایم خشن داشتیم با لطف و عنایت الهی و همت همکاران با اقتدار توأم با هوشمندی و درایت برخورد شد.

امنیت ایران مثال‌زدنی است

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه امنیت مثال‌زدنی در اقصی نقاط کشور وجود دارد، گفت:‌ در موقعیتی قرار داریم که آمریکایی‌ها با شرارت ایادی خود را در برخی از کشورها فرستادند و مشاهده کردیم که گروه‌های سلفی و تکفیری چه جنایت‌هایی انجام دادند و همه این‌ها برای آن بود که کشور ایران را ناامن کنند ولی به قوه الهی، هدایت‌های فرمانده کل قوا، مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در داخل و خارج و هوشیاری مردم همه توطئه‌ها خنثی شد.

ایران تامین کننده امنیت منطقه

وی با بیان اینکه امروز افتخار جمهوری اسلامی این است که توانسته هم امنیت را در داخل کشور مستقر کند هم در کشورهای همسایه و منطقه گفت: توطئه‌ای که استکبار جهانی برای کشورمان در منطقه داشت این بود که طی یکی دو سال بی‌ثباتی و ناامنی و بی‌نظمی را در حد اعلا ء بیاورد که نمونه آن را در سوریه و عراق دیدیم که چه کردند و به هیچکس رحم نکردند و دنبال این بودند که این وضعیت را به داخل ایران اسلامی هم بیاورند اما نتوانستند.

فرمانده ناجا اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی، نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش، دستگاه قضایی و امنیتی همگی با اراده و محکم برای برخورد با هرگونه ناامنی ایستاده‌اند و اگر هر از گاهی تحرکات مذبوحانه می‌بینیم با هوشیاری با آن‌ها برخورد می‌شود.

ایران جای عرض اندام گروه‌های سلفی نیست

اشتری با تأکید بر این نکته که جمهوری اسلامی جای عرض اندام اراذل و اوباش و گروه‌های سلفی و تکفیری نیست، به شهادت امام جمعه کازرون اشاره کرد و گفت: شهادت یک روحانی، مردمی، دلسوز ملت و با مردم رخ داد و کمتر از ۴ ساعت نیروی انتظامی قاتل امام جمعه کازرون را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی دادند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با هیچ گروه و جناحی سر موضوع امنیت معامله نمی‌کند، گفت:‌ روزانه عمیات‌های متعددی در کشور انجام می‌دهیم که برخی منعکس و برخی انعکاس دداه نمی‌شود ولی باید بدانیم که دشمن قدرت عرض اندام ندارد.

آمار بالای کشف جرائم در فارس

فرمانده ناجا با تصریح اینکه اگر جرمی اتفاق بیفتد ما می‌توانیم سریع آن را شناسایی و با آن برخورد کنیم، آمار کشف وقوع جرم توسط ناجا در فارس را بسیار رضایتمندانه توصیف کرد و گفت: حتی گاهی اوقات آمار کشف جرائم بیشتر از وقوع آن است زیرا جرائم سال‌های گذشته را هم کشف می‌کنند.

اشتری، امنیت کشور را در وضع مناسبی ارزیابی کرد و گفت:‌ با اشراف اطلاعاتی و قدرت پیش‌بینی از وقوع جرائم پیشگیری کرده و با آن‌ها مقابله می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسانی آرامش،‌ آسایش و احساس امنیت مردم را که سرمایه بسیار بزرگی است را به مخاطره بیندازند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به شعار سال اشاره و اضافه کرد: در حوزه اقتصادی یکی از وظایف نیروی انتظامی تلاش برای تحقق شعار سال که رونق تولید است می‌باشد لذا در این راستا با ورود کالاهای قاچاق به کشور و همچنین از خروج کالاهای مورد نیاز مقابله می‌کنیم.

اشتری این نکته را یادآور شد که استان فارس در مسیر کالای قاچاق قرار دارد زیرا به مرزهای آبی کشور نزدیک است گفت: مبارزه با قاچای کالا جزو اولویت ما در استان است همچنین در بحث مبارزه با ورود مواد مخدر و توزیع آن کشفیاتی خوبی در فارس داشتیم که گزارشات امیدوارکننده‌ای وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: چون فارس با چند استان مجاور بوده و قطب گردشگری کشورمان است لذا یکی از اولویت‌های ما ارتقای فرهنگ ترافیکی و جلوگیری از تصادفات است که در ۳ ماه نخست سال جاری ۳۰ درصد کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در فارس داشتیم.

تخصیص اعتبارات بیشتر به ناجا

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان فارس فعالیت خوبی در زمینه حمایت از امنیت دارند، گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با توجه به حساسیت کار و گستردگی و تنوع کار نیروی انتظامی بودجه و اعتبارات بیشتری به ناجا اختصاص دهند چراکه بودجه فعلی تنها خرج حقوق می‌شود و باید فکری در این زمینه کنیم.فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی کاملاً در خدمت مردم است یعنی سازمانی است که هیچ امکاناتی برای خودش نمی‌خواهد بلکه برای انجام مأموریت بهتر می‌خواهد که باید این کمک و اهتمامی که در نمایندگان و شورای تأمین و مسئولان است ارتقاء یابد.

ارتقاء اعتماد مردم به ناجا

وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌های انجام شده توسط مؤسسات مجاز افکارسنجی در کشور، اعتماد و اطمینان مردم به نیروی انتظامی ارتقاء پیدا کرده است، گفت: این ارتقاء تفاوت معنی‌داری نسبت به سال‌های گذشته داشته است که برای ما یک سرمایه ملی است.

اشتری همچنین به موضوع تکریم و معارفه اشاره و خاطرنشان کرد: بحمد الهی سردار گودرزی در طی ۵ سال فعالیت در ناجا اقدامات خوب و شاخصی انجام دادند که موجب رضایت مردم و مسئولان و پرسنل نیروی انتظامی شده است و جای تقدیر دارد و به همین دلیل وی را به عنوان جانشین فرماندهی کل مرزبانی نیروی انتظامی منصوب می‌کنیم.

وی همچنین سردار حبیبی جانشین سردار گودرزی را یکی از فرماندهان لایق، خوب، ولایی، جهادی، اهل تعامل و دلسوز کارکنان معرفی کرد و گفت: مطمئنیم که با حمایت مسئولان و همکاران سردار حبیبی هم در فارس موفق خواهند بود.

فرمانده ناجا بیان کرد: فرمانده کل قوا توصیه‌ای در خصوص معیشت و صیانت از کارکنان داشتند که امروز قرارگاه صیانتی اعلام می‌کند ارتقای معنویت و حرفه‌ای شدن در ناجا رو به رشد است.

اشتری تأکید کرد: امروز حمایت از نیروی انتظامی یعنی حمایت از مردم و ارتقای امنیت و خیران امنیت‌ساز بدانند هر گامی در این جهت بردارند برای آرامش و آسایش مردم و خانواده‌ها برداشته‌اند.

اشتری همچنین از تلاش برای ارتقاء سطح معیشت کارکنان ناجا خبر داد و گفت: ما دستمان خالیست اما مسئولان کمک خواهند کرد تا جبران خلأ و عقب‌ماندگی‌ها را در این زمینه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها