رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 446770

روسیه: ترامپ مسئول مرگ "برجام" است

ساعت24-روسیه: واشنگتن به معنای واقعی کلمه سعی در خارج کردن ایران از برجام و تحریک تهران به اقدامات واکنشی رادیکال دارد.

یک دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد در صورت از میان رفتن توافق هسته‌ای با ایران (برجام) اقدامات و سیاست‌های رییس جمهوری آمریکا در یک‌سال گذشته، مسئول مرگ برجام است.

به گزارش وب سایت هفته نامه "نیوزویک"، وزارت خارجه روسیه دیروز با صدور بیانیه‌ای به نقل از "میخاییل اولیانوف" نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اعلام این مطلب گفته است:" ایران بر اساس توافق برجام متعهد شده به تعهدات هسته‌ای خود در ازای رفع تحریم‌ها پای‌بند بماند و در یک‌سال گذشته نیز همچنان به این پای‌بندی ادامه داده است. اما سیاست غیرمسئولانه دولت ترامپ در یک‌سال گذشته نه تنها خروج صرف این کشور از برجام بلکه برمبنای تضعیف برجام از طریق جلوگیری از اجرایی شدن تعهدات و مزایای اقتصادی این توافقنامه برای ایران بوده است."

نماینده روسیه در ادامه گفته است:" ایالات متحده با استفاده از روش‌های جنجالی و تهدید آمیز، قصد دارد روابط تجاری و اقتصادی مشروع کشورهای دیگر با ایران را عمدتا در بخش‌های نفت و بانکداری، محدود کند. واشنگتن به معنای واقعی کلمه سعی در خارج کردن ایران از برجام و تحریک تهران به اقدامات واکنشی رادیکال دارد."

روسیه از زمان خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از برجام ضمن انتقاد از این اقدام واشنگتن از تهران خواسته است در برجام بماند و وارد بازی تحریک‌آمیز دولت ترامپ نشود.

پیشتر ولادیمیر پوتین نیز در هشداری ضمنی به ایران تاکید کرده است در صورت خروج ایران از برجام، جامعه جهانی پیش زمینه این اقدام ایران را که خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران بوده را از یاد خواهد برد و تهران را مسئول بر هم خوردن برجام خواهد دانست.

مقامات تهران تاکنون تاکید کرده‌اند اقدامات متقابل آنها در کاستن از برخی از تعهدات برجامی پس از صبر استراتژیک یک‌سال اخیر به معنای خروج از برجام نیست و تهران همچنان اقدامات خود را در چارچوب بند 36 توافق برجام انجام خواهد داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها