رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447147

روزهای حضور جان بولتون در کاخ سفید به شماره افتاده است

ساعت24-جان کریاکو، عضور سابق سیا، پیش‌بینی کرد مشاور امنیت ملی ترامپ آخرین روزهای فعالیتش را در کاخ سفید پشت سر می‌گذارد.

style="text-align:justify">به گزارش راشا تودی، گزارش‌ها حاکی از آن است که جان بولتون آخرین روزهای فعالیتش را در کاخ سفید پشت سر می‌گذارد. این شبکه تلویزیونی روس با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مشاور امنیت ملی جنگ طلب رئیس جمهور آمریکا، دولت دونالد ترامپ را به سمت درگیری‌های متعدد سوق داده است.

جان کریاکو، افشاگر سیا، در گفتگو با راشا تودی پیش‌بینی کرد احتمالا روزهای حضور بولتون در کاخ سفید به شماره افتاده است.

بولتون از آوریل سال گذشته که به دولت ترامپ پیوست، درباره همه تنش‌های ژئوپلیتیک سخت‌ترین موضع ممکن را اتخاذ کرده است. از تشویق برای مداخله بشردوستانه در ونزوئلا گرفته تا ارائه گزارش به خبرنگاران درباره طرح استقرار ۱۰۰ هزار نیروی آمریکایی در خاور میانه [غرب آسیا]و شایعات درباره برهم زدن اجلاس سال گذشته ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی؛ بولتون در همه موارد به بحران‌ها دامن زده و رویارویی را به عنوان راه حل همه مشکلات سیاست خارجی آمریکا پیشنهاد کرده است.

اکنون کریاکو، عامل سابق سیا، معتقد است اوضاع به گونه‌ای پیش می‌رود که بولتون از چشم ترامپ می‌افتد. افراد مرتبط با کریاکو در دولت ترامپ به وی گفته اند تسویه حسابی در راه است و بولتون نفر بعدی است که سرش زیر تیغ قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد ترامپ که نگران میراث خود است، یک سال مانده به انتخابات ۲۰۲۰ قصد اخراج بولتون را دارد.

برخی افشاگری‌ها از وجود پاره‌ای دلخوری‌ها در کاخ سفید حکایت دارد. یک مقام پنتاگون، که هویتش اعلام نشد، در گفتگو با نیویورکر از دلخوری ترامپ از بولتون خبر داد. یک مقام دیگر نیز به واشنگتن پست گفت ترامپ از دست بولتون خشمگین است.

از طرف دیگر ترامپ اخیرا درباره کره شمالی هم با بولتون مخالفت کرده است. رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت کیم جونگ اون به وعده خود مبنی بر متوقف کردن آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی پایبند مانده است. این درحالی است که چند ساعت قبل از آن بولتون مطالبی کاملا متفاوت بیان کرده بود.

به طور قطع بولتون تنها فرد تندرو در دولت ترامپ نیست. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، نیز همواره مواضع کاملا افراطی اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها