رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447158

نجات 15 نفر در آتش سوزی ساختمانی در تهران

ساعت 24- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی در ساختمان ۶ طبقه مسکونی در شهرک وصال خبر داد و گفت: با تلاش آتش نشانان ۱۵ نفر از ساکنان این ساختمان نجات یافتند.

div style="text-align:justify">

سید جلال ملکی بیان کرد: ساعت ۱۵ و ۱۳ دقیقه امروز حادثه آتش سوزی در شهرک وصال خیابان نیلوفر ۲ به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت ۲ دقیقه مأموران ۳ ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش نشانان مشاهده شد آتش سوزی به یک واحد ۹۴ متری واقع در طبقه چهارم ساختمان ۶ طبقه ۱۲ واحدی، روی داده بود و این حریق در حال سرایت به طبقات بالایی این ساختمان بود.

ملکی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی دود بسیار غلیظی از پنجره‌های این ساختمان به بیرون می‌زد گفت: اطلاعات اولیه حکایت از این داشت که تعدادی از ساکنان در میان دود بسیار غلیظ گرفتار هستند که گروهی از آتش نشانان وارد عملیات مهار آتش شده و گروهی نیز با تجهیزات تنفسی اقدام به نجات افراد گرفتار در داخل ساختمان کردند.

وی ادامه داد: در داخل واحد مسکونی که آتش روی داده بود فردی حضور نداشت اما آتش نشانان ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان که در راهروها و سایر نقاط گرفتار بودند را نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تعدادی از این ۱۵ نفر دچار دودگرفتگی شده بودند که تحویل عوامل اورژانس شد و همچنین یک آتش نشان نیز در این حادثه مصدوم شد.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است گفت: آتش نشانان در مرحله تخلیه دود و لکه گیری هستند و تا دقایقی دیگر محل را ترک می‌کنند.

ملکی همچنین از مالکان ساختمان‌های بلند مرتبه خواست که ساختمان‌های خود را به سیستم اعلان حریق مجهز کنند چرا که به هنگام آتش سوزی سیستم حریق فعال می‌شود و با صدا در آمدن آژیر حریق به ویژه در ساعات شب ساکنان از وجود حادثه با خبر می‌شوند و می‌توانند در همان لحظات اولیه خود را از میان دود و آتش خارج کنند و همچنین در سریع‌ترین زمان حادثه به سامانه اطلاع رسانی آتش نشانی اعلام می‌شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها