رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447236

احتمال فروش ماهیهای مسموم در بازار چابهار

ساعت24 -وحید پورمردان افزود: با عنایت به بررسی‌های به عمل آمده از منطقه به نظر می‌رسد مرگ و میر آبزیان مذکور احتمالاً به دلیل شکوفایی پلانکتون (کشند قرمز) بوده که کارشناسان محیط زیست در حال بررسی تراکم و نوع گونه‌های پلانکتونی منطقه هستند.

دیرکل محیط زیست استان افزود: آغاز فصل مانسون و جابجایی مواد مغذی در دریا، جابجایی مواد مغذی از کف و حرکت مواد غذایی از مناطق عمیق توسط جریان‌های آبی به محدوده ساحل سبب افزایش مواد مغذی در آب‌های ساحلی می‌شود و در اثر افزایش مواد مغذی، فسفات و نیتروژن جلبک‌ها یا فیتوپلانکتون ها افزایش پیدا می‌کنند که در رقابت با هم سم توکسین را تولید می‌کنند.

پورمردان گفت: توکسین تولید شده در سطح آب، جمع و معمولاً آب در این منطقه رنگی می‌شود که این امر باعث شده که نور و اکسیژن به آبزیان منطقه نرسد و تلف شوند.

وی ادامه داد: آبزیان این منطقه با مصرف فیتوپلانکتون ها یا جلبک‌های حاوی سم، مسموم شده و همین مسئله باعث مرگشان شده است.

پورمردان خاطرنشان کرد: البته گاهی ورود فاضلاب‌ها نیز باعث مرگ و میر آبزیان می‌شود اما با توجه به اینکه این اتفاق در یک محدوده نیمه بسته روی داده است احتمال مسمومیت با توکسین قوی‌تر است.

پورمردان با توجه به احتمال سو استفاده عده‌ای که پس از این رخداد طبیعی دریایی، بلافاصله اقدام به جمع آوری آبزیان تلف شده در ساحل و احتمالاً مصرف یا فروش ماهی‌ها و میگوهای مسموم در بازار کرده‌اند، از مردم منطقه خواست تا در مصرف آبزیان دقت کنند و از خرید میگوهای آلوده که رنگ آنها نسبت رنگ طبیعی تغییر کرده همچنین ماهیان دارای آبشش های قرمز تیره مایل به قهوه‌ای، که به دلیل وجود سم باعث بروز مشکلاتی در سلامت شهروندان (به ویژه کودکان) می‌شود، جداً خودداری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها