رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447254

انتقاد نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از بازار دروغ در سیاست خارجی واشنگتن

ساعت24 -«تولسی گابارد» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی دولت‌ واشنگتن گفت باید از اتهام‌زنی بی اساس به ایران در حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان پرهیز کرد.

laquo;تولسی گابارد»، کاندیدای حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت سیاست خارجی دولت فعلی این کشور برای کشوری که خواهان رهبری آن است مهم‌ترین تهدید است.

گابارد، نماینده فعلی کنگره آمریکا از ایالت «هاوایی» در مصاحبه با روزنامه «ایندیپندنت» گفت: «فکر می‌کنم باید نگاهی به سیاست خارجی اتخاذ شده توسط واشنگتن که مستقیماً به آن اشاره می‌کنم داشته باشید و درباره سیاستی که نمایندگی آن را دهه ها است که بر عهده دارند و دولت‌های تشکیل شده توسط هر دو حزب را تحت‌تأثیر قرار دادند، حقیقت را بگویید».

او تشریح کرد: «بنابراین با گفتن واقعیت درباره این مسائل، فک می‌کنم آن‌ها این مسئله را به عنوان تهدیدی مستقیم نسبت به خط مشی خود می‌دانند که سال‌ها به مردم آمریکا فروختند».

گابارد در انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت‌های آمریکایی گفت: «من در جنگ عراق شرکت داشتم. جنگی که بر اساس دروغ به راه انداخته شد و جنگی که بدون شواهد به راه انداخته شد و بنابراین مردم آمریکا فریب خوردند».

او که پیش‌تر نیز از جنایتکار نامیدن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه طبق سیاست‌های جاری در آمریکا، سر باز زده بود گفت: «پس به‌عنوان یک سرباز، به‌عنوان یک آمریکایی، به‌عنوان عضوی از کنگره، وظیفه من و مسئولیت من تشکیک در برابر کسانی است که افراد خادم ما را در راه آسیب قرار می‌دهند یا ارتش ما را برای جنگ افروزی اعزام می‌کنند».

گابارد درخصوص سیاست‌های ترامپ در مقابل ایران موضع گرفت و درباره به راه افتادن جنگ سرد جدید هشدار داد. او به‌عنوان فردی که در یکی از اقدامات تغییر رژیم توسط آمریکا حضور داشته گفت امیدوار است به این قبیل دخالت‌ها پایان دهد و سپس از به راه انداختن جنگ‌های غیرسازنده و بیهوده با پول مالیات‌دهندگان انتقاد کرد.

همچنین گابارد از زمام‌داران سیاست خارجی آمریکا خواست از تحریکات خارجی نظیر اتهام‌زنی به ایران درخصوص آسیب دیدن دو نفتکش در دریای عمان پرهیز کنند.

او در این باره توضیح داد: «وضعیتی که در آن قرار داریم به ‌این دلیل به وجود آمده که رهبران ما به خطرناک‌ترین و زشت‌ترین شکل ما را سرخورده کرده‌اند».

وی در خصوص عاقبت مداخلات و سیاست‌های خارجی فعلی آمریکا هشدار داد: «زمانی که بمبی اتمی به‌طور ناگهانی منفجر شود پناه‌گاهی برای نجاتمان وجود نخواهد داشت بلکه پس از آن نیز بارش خاکسترهای اتمی پس از آن و زمستان اتمی که رخ خواهد داد، تمام موجودات زنده را می‌کشد».

روز پنج‌شنبه هفته گذشته دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند و کمی پس از آن، دولت ترامپ ایران را بدون دلیل و مدرک مشخصی مقصر وقوع حادثه دانست. ایران در پاسخ اعلام کرد اتهام‌زنی اخیر آمریکا نه‌تنها خنده‌دار نبود بلکه هشدار دهنده و نگران‌کننده بود.

براساس این گزارش، اظهارات ضدجنگ گابارد عواقب سنگینی برای او در پی داشته است. برای مثال هنگامی که موضع آمریکا در قبال استفاده بشار اسد از بمب شیمیایی در سال ۲۰۱۷ را زیرسوال برد با هجمه عظیمی مواجه شد و در یک مورد، به‌خاطر آن‌چه حمایت وی از افراد طرف‌دار ارتباط با روسیه نامیده شد، با عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی روسیه مورد خظاب قرار گرفت.

روز یک‌شنبه نیز «برنی سندرز» کاندیدای دیگر حزب دموکرات انتخابات سال ۲۰۲۰، ضمن انتقاد از واکنش مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مقصر جلوه دادن ایران در حادثه دریای عمان گفت که این حادثه نباید بعنوان «بهانه‌ای برای جنگ» با ایران مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها