رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447316

پورمحمدی: کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت بودجه یک سال کشور را تامین کند

ساعت 24- دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت:‌ ما امروز بالای شش برابر عرف بین المللی سوخت مصرف می‌کنیم که اگر مصرف را به نصف برسانیم، بودجه یک ساله کشور تامین می‌شود.

مصطفی+پورمحمدی.jpg
style="text-align:justify">حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در مراسم گرامیداشت شهدای موتلفه اسلامی اظهار داشت: انقلاب به اهداف بزرگی دست یافته، البته در کنار دستاوردها، نواقصی هم بوده است.

وی با بیان اینکه ما در رفتار سیاسی موفقیت آنچنانی نداشتیم و فعالان سیاسی به خوبی نتوانستند پیش بروند. این فرهنگ باید در جامعه حاکم شود و پیش برود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود سیصد حزب در وزارت کشور ثبت شده که طبق استانداردها حدود نود حزب داریم، این حزب بازی است.

پورمحمدی بیان داشت: باید سامانه سیاسی خود را تعریف کنیم. حزب مشکلاتی دارد اما نباید بدون تشکل و سازمان حرکت کنیم. این تشکل‌ها و سازمان‌ها باید برمبنای تعریف خودمان باشد. در این عرصه باید تولید و تدبیر داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی به مدیریت افکار عمومی و منع شایعات بپردازیم.

وی گفت: در تحول نظام اداری موفق نبودیم و دیوان سالاری متناسب با انقلاب تحول نیافته است. نظام اقتصادی نیز رشد نیافته است و از مفاهیم و ارزش‌های دینی و آنچه در دنیاست عقبیم. بنیه‌مان ضعیف است و دشمن روی این نقطه دست گذاشته است.

پورمحمدی در پایان گفت: منابع زیادی در حال هدر رفتن است. ما بالای شش برابر عرف بین المللی سوخت مصرف می‌کنیم. اگر مصرف را به نصف برسانیم، بودجه یک ساله کشور تامین می‌شود. این مدیریت باید از سوی دولت انجام بگیرد. یارانه هم نباید رها شده پرداخت شود اما متاسفانه تفکر محافظه‌کارانه وجود دارد. ما با تورم بزرگ روبرویم. یکی از عوامل گرانی، سود بانکی است. این فاجعه اقتصادی است. در این مدل اقتصادی، برترین‌ها هم بازنده هستند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها