رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447410

آنکارا: ایران و روسیه جلوی حملات ارتش سوریه را بگیرند

ساعت24 -وزیر خارجه ترکیه از ایران و روسیه خواست حملات ارتش سوریه به نیروهای ترکیه، که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، را بگیرند.

laquo;مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز یک شنبه، از ایران و روسیه به عنوان تضمین کنندگان آتش بس خواست حملات ارتش سوریه به نیروهای ترکیه را متوقف کنند.

این درخواست ساعاتی پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع ترکیه مدعی شده یکی از مراکز دیده بانی این کشور در سوریه هدف حمله توپخانه نیروهای سوری قرار گرفته است.

براساس گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شده که نیروهای ارتش سوریه منطقه نهم دیده‌بانی این کشور در مناطق کاهش تنش در استان ادلب را هدف حمله توپخانه قرار داده‌ اما به کسی آسیبی نرسیده است.

چاووش اوغلو در این زمینه گفت: «ترکیه تهاجم نیروهای ارتش سوریه را تحمل نخواهد کرد.»

وی مدعی شد که ترکیه به آنها جایگاهشان را درس خواهد داد.

از نظر دولت دمشق تنها حضور نظامیان روسی و همچنین مستشاران نظامی ایران در این کشور با مجوز دولت این کشور صورت گرفته است و بقیه نیروهای خارجی از جمله نیروهای ترکیه و آمریکا به عنوان نیروهای متجاوز به خاک سوریه شناخته می‌شوند.

آناتولی همچنین گزارش داد که هفته گذشته نیز ارتش ترکیه در حال جابجایی پستهای دیده بانی در «زاویه» در ادلب بود که مورد حمله نیروهای ارتش سوریه قرار گرفت و سه سرباز ترکیه مجروح شدند.

طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

ارتش سوریه معتقد است که آنکارا مراکز دیده‌بانی خود را به جای نظارت بر آتش‌بس به مکانی برای پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در ادلب تبدیل کرده است. در پنجم خرداد گذشته، منابع خبری وابسته به معارضان سوریه از ورود حجم وسیعی از سلاح و مهمات از ترکیه به داخل سوریه خبر دادند و اعلام کردند که این سلاح‌ها قرار است به دست «جبهة النصره» برسد.

درگیری‌ها در استان ادلب از ۱۶ اردیبهشت گذشته با نقض مکرر توافق کاهش تنش از سوی تروریست‌ها شدت یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها