رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447414

نظرسنجی فاکس‌نیوز: ترامپ از تمامی نامزدهای دموکرات عقب‌ افتاد

ساعت24 -نتایج نظرسنجی‌ شبکه «فاکس‌نیوز» نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا از تمامی پنج نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا عقب‌تر است و «جو بایدن» با اختلاف 10 درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

طبق نتایج نظرسنجی «فاکس‌نیوز» که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از دیگر رقبای دموکرات خود از جمله «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اختلاف 10 درصد عقب افتاده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد، این نظرسنجی در بازه زمانی 9 ژوئن تا 12 ژوئن (19 خردادماه تا 22 خرداد ماه) انجام گرفته و نشان داده که بایدن با 49 درصد از ترامپ با 39 درصد پیشی گرفته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که «برنی سندرز» دیگر نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا با کسب 49 درصد آراء از ترامپ با 40 درصد آراء جلوتر است.

نظرسنجی شبکه فاکس‌نیوز همچنین نشان می‌دهد که دیگر نامزدهای دموکرات، گرچه با اختلاف اندک اما همچنان از ترامپ جلوتر هستند به طوریکه سناتور «الیزابت وارن» با اختلاف دو درصد از رئیس‌جمهور آمریکا پیشی گرفته است و سناتور «کامالا هریس» از ایالت کالیفرنیا و «پیت بوته‌جج» شهردار «ساوث بند» ایالت «ایندیانا» هرکدام با اختلاف یک درصد از ترامپ پیش تر هستند.

طبق گزارش هیل، نظرسنجی فوق با حاشیه خطا سه درصد انجام گرفته است.

نظرسنجی فاکس‌نیوز همچنین رقابت بین نامزدهای دموکرات را نیز مورد بررسی قرار داده است و نشان می‌دهد که بایدن با کسب 32 درصد آراء از سندرز با 13 درصد آراء‌ پیش تر است. وارن با کسب 9 درصد آراء‌ در جایگاه سوم قرار دارد و بوته‌جج و هریس هرکدام با 8 درصد آراء در جایگاه چهارم قرار گرفته‌اند.

نظرسنجی فاکس‌نیوز بعد از نظرسنجی هفته‌ گذشته مورنینگ کانسالت/پولتیکو انجام گرفته است در آن بایدن با اختلاف 11 درصد از ترامپ پیشی گرفته بود و سندرز با اختلاف 10 درصد از رئیس‌جمهور آمریکا پیش بود.

فاکس‌نیوز از شبکه‌های نومحافظه‌کار آمریکایی و نزدیک به دولت ترامپ است. این نظرسنجی‌ها بیشتر بر مبنای تعداد آرای شهروندان آمریکایی انجام می‌شوند اما در انتخابات آمریکا توزیع آرا در ایالت‌های مختلف که منتهی به کسب الکترال می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها