رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447645

15 کشور متنفر از آمریکا کدامند؟

ساعت 24 - مصر، اردن و ترکیه در صدر لیست کشورهای متنفر از آمریکا قرار دارند. ایران در میان ۱۵ کشور در جایگاه نهم است و حتی کشور اسلونی که سرزمین مادری "ملانیا ترامپ" بانوی اول آمریکاست، در جایگاه سیزدهم این لیست قرار دارد.

نیمه برافراشته شدن پرچم مقابل ساختمان کنگره آمریکا در سوگ درگذشت جان مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه کنگره
"ایالات متحده آمریکا" کشوری است که هم دوستان ثابت‌قدم و هم دشمنان مصممی در سرتاسر جهان دارد. پس از جنگ دوم جهانی جنبش‌های چپ در سرتاسر دنیا ایالات متحده آمریکا را نماد "امپریالیسم" و "رهبر جهان ناعادلانه سرمایه‌داری" توصیف کرده و راه مبارزه علیه این کشور را در پیش گرفتند.

جنگ‌هایی چون جنگ ویتنام و جنگ کره و مداخلات نظامی و کودتاهای مختلف ایالات متحده و دستگاه اطلاعاتی این کشور(CIA) در کشورهای مختلف جهان، منتقدان و دشمنان ایالات متحده آمریکا و سبک زندگی آمریکایی را در مخالفت خود با سیاست‌ها و الگوی زندگی آمریکایی مصمم‌تر کرد.

در جهان کنونی و با روی کار آمدن ترامپ، چهره آمریکا در جهان بیش از پیش مخدوش شده است. این نکته‌ای است که مؤسسات نظرسنجی ایالات متحده آمریکا هم پس از به قدرت رسیدن ترامپ در نظرسنجی‌های جهانی خود از کشورهای مختلف به آن اذعان کرده‌اند.

طی ۲-۳ سال گذشته حتی در میان برخی دولت‌های متحد و دوست ایالات متحده هم، افکار عمومی رویکرد منفی‌تری نسبت به سیاست‌های دولت واشنگتن در پیش گرفته است.

وب سایت گردشگری" تراول" بر اساس آخرین نظرسنجی‌های سال‌های اخیر از مؤسسات معتبری چون "مؤسسه پیو" و نیز وب سایت " مارکت واچ"، ۱۵ کشور نخست را که افکار عمومی آنها از سیاست‌ها و اقدامات دولت ایالات متحده تنفر دارند، بر شمرده است.

این ۱۵ کشور به ترتیب درصد رویکرد منفی افکار عمومی آنها نسبت به ایالات متحده آمریکا عبارتند از:

مصر ۸۵ درصد

اردن ۸۵ درصد

ترکیه ۷۳ درصد

فلسطین ۶۸ تا ۷۲ درصد

روسیه ۷۱ درصد

بلاروس ۶۹ درصد

پاکستان ۵۹ تا ۶۵ درصد

یونان ۶۳ درصد

ایران ۶۱ درصد

لبنان ۵۷ درصد

آرژانتین ۵۷ درصد

اتریش ۵۵ درصد

اسلونی ۵۴ درصد

تونس ۴۷ درصد

آلمان ۴۷ درصد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها