رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447668

ادعای بن سلمان درباره جنگ یمن؛ از توهم تا واقعیت

ساعت 24- محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در یک مصاحبه مطبوعاتی در حالی مدعی پیروزی در یمن شده که شواهد و واقعیت‌ها کاملا عکس آن را نشان می‌دهد.

style="text-align:justify">به گزارش المیادین، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با طرح ادعای پیروزی واهی خود در یمن گفت که بخش وسیعی از زمین های یمن آزاد شده است. شاید منظور او این است که مدرسه ها و بیمارستان ها و کارخانه ها و تاسیسات عمومی را تخلیه کرده که این کار با بیش از 150 هزار حمله هواپیمای جنگی و سلاح های نامتعارفی که از کشورهای غربی نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک گرفته بود انجام شد.

محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای با یک روزنامه عربستانی ، در خواب‌های پریشان خود سناریویی تحت عنوان پیروزیمان در یمن را ترسیم می‌کند.اما او به خوبی می داند که پیروزی سریعی که در خلال چندهفته با آغاز تجاوزات از چهار سال قبل وعده داد بود، عملی نشده و ائتلاف عربستان همچنان عملیات خود را ادامه خواهد داد. مردم یمن برای استقلال و بازگشت حاکمیت در مناطق آزاد شده و تحقق ثبات و شکوفایی برای همه فرزندان این سرزمین به تلاش خود ادامه می دهند.

آنچه که محمد بن سلمان با عنوان هدف ادامه تجاوزات پس از چهار سال ادعا می کند، تقریبا همان چیزی است که در ابتدای ائتلاف عربستان تحت عنوان طوفان قاطعیت مطرح شده بود. اما یک جمله که در مصاحبه ذکر نشده، عبارت حمایت قانونی است. شاید حذف این جمله به دلیل اشتباه زبانی نباشد، زیرا این مساله از ابتدا هم برای او اهمیتی نداشت.

بر اساس گفته های مارک لوکوک نماینده دبیر کل امور انسان دوستانه از سال 2016 بیش از 70 هزار نفر در یمن کشته شده اند.

در میدان‌های این جنگ نه بن سلمان پیروز شده است، نه ائتلاف عربستان. اخبار رسیده دستاوردهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حملات پهپادی و تسلط بر مواضع نظامی ائتلاف عربستان در عملیات مقابل جبل السندیس در شهر نجران عربستان و نیز تسلط بر تعدادی از تپه ها در در مربع الشبکه در همان منطقه را نشان می دهد. عاوه بر این فرودگاه ابها در کمتر از یک هفته چهار بار مورد هدف قرار گرفته است.

در حالی که بن سلمان خیال می‌کند که در جنگ پیروز شده، سرتیپ یحیی عمید سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اطمینان و آرامش، از موفقیت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در سرکوب تلاش‌های ائتلاف عربستان برای بازگرداندن تسلط بر تعدادی از مواضع در صحرای اجاشر مرز میان نجران و صعده خبر می‌دهد. وی همچنین اشاره می‌کند که ده‌ها نفر از نیروهای ائتلاف عربستان کشته و زخمی شده‌اند.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید می‌کند که اظهارات بن سلمان دلالت واضح بر این امر دارد که آنها صلح در یمن را رد می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی متهم به ایجاد تغییر مردم شناختی و اشغالگری در یمن است.

پیشرفت ارتش یمن در بیانیه‌های رسمی هم پیمانان بن سلمان نیز مطرح شده است. ارتش آمریکا تاکید کرد که ارتفاعی که پهپادهای نوع ام کیو 9 مواضع عربستان را هدف گرفتند نشان دهنده بهبود توانایی‌های حوثی‌ها است.

محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده در رابطه با این موضوع اظهار داشت که اعتراف ارتش آمریکا، اثبات عملی این مسئله است که نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ، تنها ابزارهای باقیمانده ای هستند که در برابر ایستادگی یمن شکست خورده‌اند. آمریکا مجبور شده است که خود را درگیر کند و در جنایت‌های مختلفی که عربستان طی پنج سال ضد مردم یمن مرتکب شد غرق شده است.

معادله قبل ازپرتاب هواپیماهای جنگی و هدف گرفتن فرودگاه‌ها مانند معادلات پس از آن نیست. در این زمان معادله در درجه اول بر پایه هدف گیری وسیع ترین دایره ممکن از تاسیسات حیاتی در عربستان و امارات به منظور توقف جنگنده های هوایی آنها و تضعیف محاصره است. تغییر موضع ارتش و کمیته های مردمی از دفاع به حمله پس از پیشرفت تجهیزات موشکی و هواپیماهای جنگی و توانایی جنگی، دال بر شکست تجاوزات و پیروزی بر ائتلاف عربستان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها