رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447678

مقام آمریکایی: ترامپ پیش از تلافی حمله به نفتکش‌ها، به فکر امنیت مرزهایش باشد

ساعت 24- نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از ایالت فلوریدا تاکید کرد که ایالات متحده قبل از آنکه به فکر تلافی حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان باشد، به فکر امنیت مرزهای کشور خود باشد.

style="text-align:justify">به گزارش پایگاه اینترنتی پولیتیکال، "مت گیتس" گفت: آمریکا باید به هشدار ژاپن و نروژ درباره جنگ با ایران همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها با این کشور در حوزه خاور میانه توجه کند.

وی یادآورشد که کشتی‌های ژاپنی و نروژی هدف حمله قرار گرفتند. جالب است که هیچکدام از این کشورها خواستار جنگ نیستند اما آمریکا بیشتر از آنها برای جنگ تعجیل می‌کند. واشنگتن نیز نباید به دنبال چنین چیزی باشد و ما نمی‌توانیم از عهده جنگی دیگر برآییم.

این نماینده جمهوری خواه افزود: سیاست خارجی "نخست آمریکا"ی دونالد ترامپ بدان معناست که این کشور باید از مرزهای خود در برابر مهاجرت غیر قانونی و خشونت گروه‌های قاچاق مواد مخدر مکزیک پیش از حمله به کشورهای دیگر محافظت کند.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان را رد کرده و خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل در ارتباط با این مساله شدند.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

نخستین شناور ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.
این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است.

همچنین دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها