رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447715

با ارزش‌ترین برندهای تجاری جهان معرفی شدند

ساعت 24- مجله فوربز جدیدترین فهرست برترین برندهای جهان را منتشر کرد.

style="text-align:justify">در این رده بندی صد برند برتر جهان معرفی شده اند، گزارش های تفصیلی نشان می دهد در میان ۱۰ برند برتر این فهرست بر خلاف سالهای گذشته تنها نام یک کمپانی خودروسازی قرار گرفته است . این کمپانی رده نهم را از آن خود کرده است.

در واقع میتوان گفت کمپانی های فناوری اطلاعات و ارتباطات گوی رقابت را از کمپانی های خودروسازی دزدیده اند و آنچه تقاضای بازار را پاسخ می دهد خدمات کمپانی های ارتباطات است.

جایگاه شرکتهای ارائه دهنده خدمات در حوزه فناوری ، در سال های اخیر رو به افزایش است . به این ترتیب به نظر می رسد اقتصاد جهان به دورانی تازه ورود کرده است.

در این گزارش ۳۰ برند اول برتر جهان از میان فهرست صد نفره معرفی شده اند. نام چند برند تجاری در صنعت مد نیز در این فهرست سی گانه جای دارد .آنچه باعث تعجب است جای گرفتن "مارلبورو" کمپانی تولید کننده دخانیات در بین ۳۰ کمپانی برتر جهان است.

در جایگاه اول کمپانی اپل قرار دارد ارزش تجاری این برند ۲۰۵.۵ میلیارد دلار است و درآمد آن ۲۶۵.۸ میلیارد دلار است.

در جایگاه دوم کمپانی گوگل قرار دارد درآمد این کمپانی ۱۳۶.۲ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۱۶۷.۷ میلیارد دلار است.

کمپانی مایکروسافت جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است درآمد این کمپانی ۱۱۰.۲ میلیارد دلار و ارزش تجاری آن ۱۲۵.۳ میلیارد دلار است.

آمازون رتبه چهارم را در این فهرست دارد درآمد این کمپانی ۲۱۱.۴ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۹۷ میلیارد دلار است.

فیس بوک رتبه پنجم فهرست است و درآمد این کمپانی ۴۸.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۸۸.۹ میلیاد دلار است.

کمپانی کوکا کولا در رتبه ششم این فهرست است درآمد این کمپانی ۲۳.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجای این کمپانی ۵۹.۲ میلیارد دلار است.

در رتبه هفتم این لیست کمپانی سامسونگ قرار دارد درآمد این کمپانی ۲۲۱.۶ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۵۳.۱ میلیارد دلار است.

کمپانی والت دیزنی در جایگاه هشتم قرار گرفته است درآمد این کمپانی ۳۳.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۵۲.۲ میلیارد دلار است.

کمپانی تویوتا اولین کمپانی خودروسازی در این فهرست است که در جایگاه نهم قرار گرفته درآمد این کمپانی ۱۹۰.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۴۴.۶ میلیارد دلار است.

و اما در جایگاه دهم کمپانی مک دونالد قرار گرفته است درآمد این کمپانی ۹۶.۱ میلیارد دلار است و ارزش تجاری ان ۴۳.۸ میلیارد دلار است.

در جایگاه یازدهم کمپانی ای تی و تی قرار دارد که این کمپانی در عرصه ارتباطات تلفنی فعالیت می کند درآمد آن ۱۷۰.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۴۱.۳ میلیارد دلار است.

کمپانی لوییز ویتون جایگاه دوازدهم را به خود اتصاص داده است درآد این کمپانی ۱۵.۵ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۳۹.۳ میلیارد دلار است.

کمپانی اینتل در این فهرست جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده است درآمد این کمپانی ۷۰.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۳۸.۸ میلیارددلار است.

کمپانی نایک در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است درآمد این کمپانی ۳۶.۷ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۳۶.۸ میلیارد دلار است.

کمپانی سیسکو در این فهرست در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است درآمد این کمپانی ۴۹.۳ میلیارد دلار است و ارزش تجاری این برند ۳۴.۵ میلیار دلار است.

کمپانی جه در این فهرست در جایگاه شانزدهم قرار دارد درآمد این کمپانی ۹۸.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجاری این کمپانی ۳۴.۳ میلیارد دلار است.

کمپانی مرسدس بنزدر جایگاه هفدهمین در این فهرست قرار گرفته است درآمد این کمپانی ۱۲۵.۹ میلیارد دلار است و ارزش تجاری این کمپانی ۳۳.۲ میلیارد دلار است.

کمپانی اوراکل که شرکت برنامه سازی و ساخت نرم افزار در جایگاه هجدهم این فهرست قرار گرفته است درآمد این کمپانی ۱۳۰.۹ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۳۲.۲ میلیارد دلا است.

کمپانی وریزون در این فهرست جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص داده است درآمد این کمپانی ۱۳۰.۹ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۳۱.۷ میلیارد دلار است.

در جایگاه بیستم کمپانی آی بی ام قرار دارد که در عرصه خدمات کامپیوتری فعالیت می کند درآمد این کمپانی ۷۹.۶ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن۳۱.۵میلیارد دلار است.

در جایگاه بیست و یکم این فهرست کمپانی خودروسازی بی ام و قرار دارد درآمد این کمپانی ۹۱.۵ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۹.۸ میلیارد دلار است.

کمپانی دیگری که در عرصه برنامه ریزی و ساخت نرم افزار فعالیت می کند و جایگاه بیست و دوم را به دست آورده است کمپانی سپ است درآمد این کمپانی ۲۹.۱ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۸.۷ میلیارد دلار است.

کمپانی سیگار سازی مارلبورو درجایگاه بیست و سوم با ارزش ترین کمپانی های جهان قرار دارد درآمد این کمپانی ۲۵.۱ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۸.۵ میلیارد دلار است.

کمپانی باد ویزر که شرکت تولیدات محصولات الکلی است در این فهرست در جایگاه بیست و چهارم قرار دارد درآمد این کمپانی ۱۲ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۷.۲ میلیارد دلار است.

کمپانی ویزا جایگاه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده است این شرکت وظیفه خدمت رسانی در عرصه مالی را بر عهده دارد درآمد این کمپانی ۲۰.۶ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۶.۹ میلیارد دلار است.

در جایگاه بیست و ششم این فهرست شرکت والمارت قرار دارد این کمپانی محصولات را با تخفیف در اختیار خریداران قرار می دهد درآمد این کمپانی ۳۴۸.۵ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۶.۳ میلیارد دلار است.

کمپانی آمریکاس اکسپرس در جایگاه بیست و هفتم این فهرست قرار دارد درآمد این کمپانی ۴۳.۳ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۶ میلیارد دلار است.

شرکت خودرو سازی هوندا در جایگاه بیست و هشتم این فهرست قرار دارد درآمد این کمپانی ۱۳۴.۹ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۲۵.۸ میلیارد دلار است.

شرکت پپسی جایگاه بیست و نهم را در این فهرست به خود اختصاص داده است درآمد این کمپانی ۹.۵ میلیارد دلار است و ارزش تجاری این برند ۱۸.۸ میلیارد دلار است.

و اما در جایگاه سی این فهرست کمپانی گوچی قرار گرفته است درآمد این کمپانی ۹.۸ میلیارد دلار است و ارزش تجاری آن ۱۸.۶ میلیارد دلار است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها