رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447760

موافقت اولیه سنا با درخواست 4.5 میلیارد دلاری ترامپ برای مقابله با ورود پناهجویان

ساعت24 -بعد از چندین هفته جدال، در نهایت کمیته تخصیص بودجه سنا با درخواست ترامپ به منظور تخصیص بودجه بیشتر برای تقویت تدابیر امنیتی در مرزهای جنوبی آمریکا و مقابله با ورود پناهجویان، موافقت کرد.

بعد از چندین هفته بن‌بست، در نهایت اعضای ارشد کمیته تخصیص بودجه سنا در خصوص درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای دریافت بودجه بیشتر برای تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای جنوبی و مقابله با ورود پناهجویان، به توافق رسیدند.

دو مشاور ارشد سنا در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی «هیل» اعلام کردند که طبق این توافق، بیش از 4.5 میلیارد دلار به عنوان بودجه مرزی به ترامپ تخصیص داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، توافق فوق امروز (چهارشنبه) در کمیته تخصیص بودجه سنا ارائه می‌شود و هفته آینده قبل از تعطیلات 4 ژوئیه (13 تیرماه)، در سنا به رأی گذاشته می‌شود.

«پاتریک لیهی» یکی از اعضای ارشد دموکرات در کمیته تخصیص بودجه سنا، پیشتر اعلام کرده بود که قبل از جلسه روز چهارشنبه این کمیته، توافقاتی در خصوص تخصیص چنین بودجه‌ای برای «بحران مرزی مکزیک- آمریکا» حاصل می‌شود.

بر اساس این گزارش، بسته 4.5 میلیارد دلاری سنا احتمالاً شامل تخصیص میلیاردها دلار برای کمک‌های انسانی برای مرز آمریکا-مکزیک می‌شود.

درخواست کاخ سفید شامل بودجه 3.3 میلیارد دلاری برای کمک‌های انساندوستانه می‌شود و دولت ترامپ اصرار دارد که این بودجه برای افزایش پناهگاه و نگهداری از کودکان بدون همراه هزینه می‌شود و 1.1 میلیارد دلار نیز برای دیگر عملیات مرزی همچون تخت بازداشت و تهیه منابع تحقیقاتی بیشتر می‌باشد.

یکی از مشاوران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز گذشته اعلام کردند که هنوز این توافق را به امضا درنیاورده‌اند و جزئیات آن را مشاهده نکردند.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که این بودجه به هیچ عنوان برای ساخت دیوار مرزی هزینه نخواهد شد.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها