رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447882

عذرخواهی شهردار تهران بابت ترافیک پل گیشا

ساعت 24- شهردار تهران با اشاره به اینکه پل گیشا دیگر ایمنی لازم را برای تردد نداشته است، گفت: از مردم شهر تهران بابت ترافیک ناشی از اجرای این پروژه عذرخواهی می‌کنم اما وعده می‌دهیم تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

style="text-align:justify">پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه هشتمین جشنواره مدیریت پروژه ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه از بامداد امروز پل گیشا مسدود شده و قرار است جمع‌آوری آن از فردا و پس فردا آغاز شود به طور قطع شاهد افزایش بار ترافیکی بوده‌ایم چه گزارش‌هایی به شما رسیده است، گفت: این ترافیک قابل پیش‌بینی بود اما باید به این نکته توجه کنیم که پل گیشا در دهه پنجاه و به مناسبت بازی‌های آسیایی به طور موقت ساخته شد و در طول این سال‌ها به صورت وصله پینه سرپا نگه داشته شد. اما اصلی‌ترین مشکل این پول این بود که دیگر مقاومت لازم را نداشت و به فرسودگی کامل رسیده بود.

وی افزود: امنیت برای ما اصلی مهم است و باید به آن توجه می‌شد و همزمان با برداشته شدن این پل طرحی به عنوان زیرگذر در حال اجرا است.

وی افزود: مطئمناً‌ اجرای این دو پروژه همزمان مشکلاتی برای شهروندان ایجاد خواهد کرد و ما هم تلاش کردیم تا اجرای این دو طرح همزمان با تعطیلی مدارس باشد و از طرفی هم تلاش می‌کنیم بخشی از پروژه پیش از آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به بهره‌برداری برسد.

شهردار تهران گفت:‌ معمولاً ۳۰درصد حجم ترافیک تهران با آغاز سال تحصیلی افزایش پیدا می‌کند ولی تا زمانی که پروژه به بهره‌برداری برسد مسیرهای جایگزین سنجیده شده است و تلاش می‌کنیم تا با همکاری مأموران پلیس راهور ترافیک این محدوده کاهش پیدا کند.

وی از شهروندان تهران بابت مشکلات به وجود آمده عذرخواهی کرده اما گفت ما ناچار از اجرای این پروژه‌ها هستیم.

حناچی درباره زمان بازگشایی زیرگذر گفت: قطعاً این پروژه زمان‌بندی دارد و تاکنون هم ۳۵ درصد از مسیر اجرایی آن طی شده که در زیر زمین بوده و برای مردم قابل رؤیت نیست.

وی گفت: اما تا پایان امسال این پروژه قطعاً به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اینکه قرار بود براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نمایشگاه‌های با دربرگیری بالا در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار نشود و به مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شود اما از چند روز آینده شاهد اجرای نمایشگاه الکامپ خواهیم بود شهرداری تهران چه اقدامی در این رابطه انجام خواهد داد، گفت: ما دیالوگ خوبی در دولت با شرکت نمایشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم و بنای‌مان این است که نمایشگاه‌های پرمخاطب و سنگین به شهر آفتاب منتقل شود.

حناچی گفت: تا امروز هم چند جلسه برگزار شده و تلاش می‌شود تا نمایشگاه‌هایی که تأثیرشان در ترافیک شهر زیاد است در داخل شهر برگزار نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: ۸۰ درصد آلودگی شهر تهران به واسطه استفاده از سوخت فسیلی است که ۴۰درصد آن مربوط به خودروها و مسافربرهای شخصی است.

شهردار تهران افزود: یکی از راهکارهایی که برای کاهش آلودگی هوا اندیشیده شده است بحث محدودیت در عبور و مرور خودروهای شخصی است که این زمانی به نتیجه می‌رسد که پروسه حمل و نقل عمومی هم به درستی کار خود را اجرا کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها