رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447966

امیرعبداللهیان:‌ روابط ایران و روسیه راهبردی و استراتژیک است

ساعت24 -امیرعبداللهیان در دیدار سفیر روسیه در تهران با تاکید بر اهمیت روابط و همکاری‌های 2 کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: روابط تهران و مسکو راهبردی و استراتژیک بوده و می‌توانند نقش موثری در ثبات و امنیت منطقه ایفا کنند.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط و همکاری‌های 2 کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: روابط 2 کشور راهبردی و استراتژیک است و جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌توانند با توجه به جایگاه مهم منطقه‌ای و راهبردی نقش موثری در ثبات و امنیت منطقه ایفا نمایند.

به گزارش خانه ملت، وی ضمن محکومیت رفتار آمریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه، اقدامات کشورهای اروپایی برای حفظ و پایبندی به برجام را ناکافی و در حد گفتاردرمانی دانست و بر لزوم اقدام موثر و عملی از سوی این کشورها به جای چانه‌زنی دیپلماتیک تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین طرح معامله آمریکایی - صهیونیستی قرن را از پیش شکست خورده خواند و نسبت به اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها در منطقه هشدار داد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران، در ابتدای این دیدار با اشاره به برگزاری موفق کمیسیون مشترک دو کشور در جمهوری اسلامی ایران،گفت: تهران-مسکو همکاری‌های نزدیکی در زمینه‌های مختلف به ویژه سیاسی و پارلمانی دارند و علاقمندیم این همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وی روند تحولات در سوریه را خوب ارزیابی کرد و اصلی ترین مسائل در این کشور را در حال حاضر تمرکز بر راه حل سیاسی، بازسازی اقتصادی و کمیسیون قانون اساسی خواند.

امیرعبداللهیان: ایران و روسیه پیش‌قراولان مبارزه با تروریسم در منطقه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرعبداللهیان مهر سال گذشته هم در دیدار با سفیر روسیه در تهران همکاری‌های چندجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه را با اهمیت خواند و با اشاره به افزایش همکاری کمیسیون‌های مجالس دو کشور تصریح کرد: روابط تهران و مسکو در مناسبات منطقه‌ای و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است و تعاملات دو کشور در حوزه‌های مختلف از طریق مناسبات پارلمانی و کمیسیون‌های مجالس دو کشور تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران و روسیه درباره مسائل منطقه، تشریک مساعی دارند؛ چنانکه این همکاری در سوریه توانست وضعیت بحرانی آن کشور را در بستر مناسبی قرار دهد.

امیرعبداللهیان، جمهوری اسلامی ایران و روسیه را پیش قراولان مبارزه با تروریسم دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم تلاش جامعه بین‌المللی را می‌طلبد. همکاری ایران و روسیه روند مبارزه با تروریسم در منطقه را تسریع کرده و دستاورد مثبتی برای منطقه و جهان به همراه داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها