رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447973

معاون لاریجانی: اقدامات اروپاییها برای حفظ برجام در حد گفتار درمانی است

ساعت24 -معاون رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل ضمن محکومیت رفتار آمریکا در اِعمال تحریم‌های ظالمانه، اقدامات کشورهای اروپایی برای حفظ و پایبندی به برجام را ناکافی و در حد گفتاردرمانی دانست.

حسین امیرعبداللهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در تهران با تأکید بر اهمیت روابط و همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: روابط دو کشور راهبردی و استراتژیک است و جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌توانند با توجه به جایگاه مهم منطقه‌ای و راهبردی نقش مؤثری در ثبات و امنیت منطقه ایفا کنند.

وی ضمن محکومیت رفتار آمریکا در اِعمال تحریم‌های ظالمانه، اقدامات کشورهای اروپایی برای حفظ و پایبندی به برجام را ناکافی و در حد گفتاردرمانی دانست و بر لزوم اقدام مؤثر و عملی از سوی این کشورها به جای چانه‌زنی دیپلماتیک تأکید کرد.

معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل، همچنین طرح معامله آمریکایی-صهیونیستی قرن را از پیش شکست خورده خواند و نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در منطقه هشدار داد.

همچنین "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در تهران در ابتدای این دیدار با اشاره به برگزاری موفق کمیسیون مشترک دو کشور در جمهوری اسلامی ایران،گفت: تهران-مسکو همکاری‌های نزدیکی در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه سیاسی و پارلمانی دارند و علاقه‌مندیم این همکاری‌ها را توسعه دهیم.

سفیر روسیه در تهران، روند تحولات در سوریه را خوب ارزیابی کرد و اصلی‌ترین مسائل در این کشور را در حال حاضر تمرکز بر راه‌حل سیاسی، بازسازی اقتصادی و کمیسیون قانون اساسی خواند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها