رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448227

طرز تهیه دسر شامانو | طرز تهیه ماست قالبی و دسر ماست میوه ای

دسر شامانو یکی از ساده ترین میان دسرها با دستور تهیه بسیار ساده است که وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در مور دآماده کردن دسر به شما ارائه می کنیم.

شامانو
html>

مواد لازم:

پنیر خامه ای دویست گرم خامه صبحانه دویست گرم
بستنی وانیلی یک عدد صد گرم پودر ژلاتین سه ق م
شیر عسلی مارک ( والفجر ) نصف قوطی ژله ی شاتوت یا زغال اخته

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا پنیر خامه ای را در حد باز شدن با همزن بزنید و سپس خامه صبحانه رو به آن اضافه وکمی با همزن بزنید بعد بستنی و شیر عسلی را اضافه کنید

مرحله دوم:
حالا ژله تون رو با یه لیوان آب جوش بن ماری کنید و نصف لیوان اب سرد بریزین و به دمای محیط برسونید و به مخلوط اضافه کنید ودر آخر پودر ژلاتین را روی نیم لیوان آب بپاشید خوب که اب جذب کرد و اسفنجی شد روی حرارت بن ماری قرار بدین شفاف که شد به دمای محیط برسوندید و به مخلوط اضافه کنید وسپس در قالب ریخته و داخل یخچال بزارید تا ببندد. .

حالا به آموزش ماست قالبی می پردازیم که بسیار دسر شیکی برای سفره های مهمانی می باشد :

طرز تهیه ماست قالبی

مواد لازم:

ماست خامه‌ای ۱ لیوان خیار رنده شده ۱ عدد
پودر ژلاتین ۱ ق غذاخوری ادویه ماست و خیار به میزان لازم


طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه ماست قالبی طعم‌ دار شما ابتدا باید پودر ژلاتین را با ۲دو قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط نموده و ظرف آن را روی بخار کتری بگذارید تا ژلاتین به روش بن ماری حل گردد. وقتی ژلاتین کاملا حل شد، آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید خنک گردد و بعد آن را به ماست اضافه نمایید.خیار را پوست گرفته و رنده نمایید.

مرحله دوم:

با دست آب اضافه خیار را کاملا بگیرید و خیارهای رنده ‌شده را به ماست اضافه نمایید.در صورت تمایل به ماست و خیار کمی ادویه ماست و خیار شامل نمک، فلفل، گل‌پر، پودر سیر، نعناع و ... اضافه نمایید و اگر به سبزیجات محلی مانند دلال دسترسی دارید، از آن‌ها نیز استفاده کنید

مرحله سوم:

وقتی مواد را خوب مخلوط کردید، آن‌ها را کف قالب سیلیکونی با طرح مورد نظر ریخته و برای ۲-۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از این مدت، ماست را کف ظرف سرو مورد نظر برگردانید و با مقداری پودر نعناع خشک و گل سرخ تزیین و سرو کنید.

خواص ژله و ژلاتین


ژلاتین یک پروتئین ساخته شده از محصولات حیوانی است.

ژلاتین برای از دست دادن وزن و برای درمان استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و استخوان های شکننده (پوکی استخوان) استفاده می شود. برخی از افراد نیز برای تقویت استخوان ها، مفاصل و ناخن ها از آن استفاده می کنند. ژلاتین همچنین برای بهبود کیفیت مو و کوتاه کردن بهبودی پس از ورزش و آسیب های مرتبط با ورزش استفاده می شود.

در تولید، ژلاتین برای آماده سازی غذاها، لوازم آرایشی و داروها استفاده می شود.

چگونه کار می کند؟


ژلاتین حاوی کلاژن است. کلاژن یکی از مواد تشکیل دهنده غضروف و استخوان است. به همین دلیل است که برخی افراد فکر می کنند ژلاتین ممکن است برای آرتریت و سایر شرایط مشترک کمک کند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ژلاتین ممکن است درد را کاهش دهد و عملکرد مشترک را در افراد مبتلا به استئوآرتریت بهبود بخشد.

اثرات ژلاتین بر بدن:

استخوانهای نازک (پوکی استخوان) تقویت استخوان ها و مفاصل
بهبود کیفیت مو تقویت ناخن ها
کاهش تمرکز پس از ورزش و آسیب های مربوط به ورزش کاهش وزن

شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی ژلاتین برای این مورد نیاز است

اثرات جانبی و ایمنی


ژلاتین به احتمال زیاد برای بسیاری از مردم در مقادیر غذایی کاملا ایمن است. این مقدار احتمالا در مقادیر بیشتر به عنوان دارو استفاده می شود. برخی شواهد وجود دارد که ژلاتین در دوزهای تا 10 گرم روزانه می تواند تا 6 ماه با خیال راحت مصرف شود.

ژلاتین می تواند طعم ناخوشایند، حساسیت سنگین در معده، نفخ، سوزش سر دل و بی حسی را ایجاد کند. ژلاتین در برخی افراد ممکن است واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

برخی از نگرانی ها در مورد ایمنی ژلاتین وجود دارد زیرا از منابع حیوانی می آید. بعضی از مردم نگران هستند که شیوه های تولید ناامن ممکن است منجر به آلودگی محصولات ژلاتین با بافت های حیوانی بیمار، از جمله مواردی که ممکن است بیماری جنون گاوی (انسفالوپاتی اسپون گاوی گاو) را منتقل کند. اگر چه این خطر به نظر کم می رسد، بسیاری از کارشناسان توصیه نمی کنند که از مکمل های مشتق شده حیوان مانند ژلاتین استفاده کنند.


هشدارها و هشدارهای ویژه:

بارداری و شیردهی: در مورد ایمنی ژلاتین در هنگام استفاده در حین بارداری و شیردهی کافی نیست.

طرز تهیه دسر ماست میوه ای

طرز تهیه دسر ماست میوه ای

مواد لازم:

شاه‌ توت یا توت‌فرنگی یک پیمانه ماست کم‌چرب یک پیمانه
هلو و زردآلو از هر کدام دو عدد عسل سه قاشق سوپخوری



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا توت فرنگی و زرد آلو را با هلو را داخل میکسر ریخته خوب مخلوط کنید سپس به آن ماست و عسل اضافه کنید و مجددا هم بزنید.

مرحله دوم:

وقتی موادتون به حالت پوره درآمد داخل فریزر گذاشته بعد از یک شبانه روز در بیاورید و بهتر است که با میوه تزیین کرده و سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها