رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448392

رییس شورای اسلامی شهر تهران: هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی معادلات منطقه را به هم زد

ساعت24 -محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در روزهای اخیر هدف قرار گرفتن پهپاد(پرنده هدایت پذیر از دور) جاسوسی ارتش آمریکا در آسمان جمهوری اسلامی، معادلات نظامی و دیپلماتیک را در منطقه تغییر داده است.

وی روز یکشنبه در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر اظهارداشت: دستاورد بزرگ پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، موجب تحسین و شگفتی کارشناسان و دولت های منطقه شده است.

وی گفت: این موفقیت نتیجه توجه و اعتماد به توانمندی های داخلی و اتکا به دانشمندان و صنعتگران ایرانی است که از دوران دفاع مقدس آغاز شد و نتایج پربار آن امروز برای کشور قابل مشاهده است.
هاشمی تأکید کرد: در همان زمان که جمهوری اسلامی در تحریم صنایع نظامی و موشکی به سر می برد، رقبای منطقه ای ایران با پرداخت هزینه های سنگین، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را از ابرقدرت های غرب و شرق می خریدند و امروزه شاهدیم که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قادر به تولید پهپادهای پیشرفته و سیستم های دفاعی موشکی در داخل کشور شده است.
رییس شورای تهران ادامه داد: کشورهای منطقه که وارد کننده صرف صنایع دفاعی بودند با وجود هزینه کردن صدها میلیارد دلار نسبت به توانمندی های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی حسرت می خورند و توان موشکی و پهپادی ایران امروز در منطقه مثال زدنی است.
هاشمی عنوان کرد: قطعاً اگر این توجه و حمایتی که نسبت به صنایع دفاعی کشور در طول انقلاب انجام شده است به عنوان الگوی مسئولان کشور در همه بخش ها قرار گیرد، صنعت ایران بسرعت شکوفا خواهد شد و بخش عمده مشکلات مربوط به اشتغال، کمبود ارز برای واردات کالا و تجهیزات و وابستگی کشور به نفت و آسیب پذیری در برابر تحریم ها نیز کاهش می یابد.
وی، ساخت تجهیزات مترو را نیز یکی از این حوزه ها دانست و گفت: در حوزه ساخت تجهیزات ثابت و متحرک مترو، پیشرفت های چشمگیری در صنایع داخلی به دست آمده است و در صورت حمایت و تامین اعتبارات لازم می تواند بخش بزرگی از مشکلات نظیر مصرف سوخت، آلودگی هوا، ترافیک و ایمنی را برطرف کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها