رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 448406

روایت فارن‌پالیسی از تبعات ارتباط وزیر دفاع جدید آمریکا با تندروهای دولت ترامپ

ساعت24 -تارنمای فارن پالیسی در مطلبی با اشاره به روابط نزدیک وزیر جدید پیشنهادی دفاع آمریکا با تندروهای کاخ سفید نوشت: ارتباط مارک اسپر با وزیرخارجه و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری به او در هدایت این دولت بی ثبات کمک خواهد کرد؛ دولتی که همین حالا هم، روابط تعیین کننده عزل و نصب ها است.

quot;لارا سلیگمن" از نویسندگان این نشریه آمریکایی در نوشتاری با عنوان "ترامپ بالاترین مقام غیرنظامی در ارتش ایالات متحده را به عنوان رئیس پنتاگون انتخاب کرد"، افزود: رییس جمهوری ایالات متحده علاوه بر معرفی فرد مورد نظر برای پست جدید وزارت دفاع، همچنین اعلام کرده که "رایان مک کارتی" یک تکاور ارشد پیشین ارتش را به سمت بالاترین مقام غیرنظامی ارتش و به عنوان جانشین "مارک اسپر" در سمت دستیاری در نیروهای مسلح آمریکا ارتقاء خواهد داد.

جمعه هفته گذشته که روز پر آشوبی بود، "دونالد ترامپ" اعلام کرد نامزد خود برای پست وزارت دفاع را اعلام می‌کند. به گفته یکی از مقامات دولت آمریکا، فرستادن نامزد انتخابی به شیوه رسمی به مجلس سنا احتمالاً ۱ یا ۲ هفته طول می‌کشد. اما کاخ سفید با توجه به ضرورتی که پرکردن این پست در پنتاگون دارد و به دلیل بالاگرفتن بحران در خاورمیانه، تلاش می‌کند این کار را سریع‌تر انجام دهد. ترامپ همچنین "دیوید نورکویست" را به عنوان معاون وزیر دفاع معرفی کرد.

اسپر یکی از کهنه سربازان برجسته ارتش و لابی گر پیشین صنعت دفاع است. کسانی که وی را می‌شناسند از ارتباطات عمیق او با تیم امنیتی ملی ترامپ هم آگاهی دارند؛ اسپر از زمان ریاست جمهوری "جرج دبلیو بوش" با "جان بولتون" مشاور امنیت ملی در ارتباط است و با "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه در آکادمی نظامی آمریکا در "وست پوینت" که قدیمی ترین دانشگاه افسری این کشور است، همکلاس بوده است.

یک مقام ارشد دفاعی در مورد ارتباط اسپر با دیگر اعضای تیم امنیت ملی ترامپ گفت: "رابطه آنها غیرقابل تغییر است. آنها ارتباطی دارند که روز به روز در حال نزدیکتر شدن است.

اسپر همچنین آشنایی با "دیوید اوربان" دارد؛ یک عامل سیاسی که به کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ مشاوره می‌داد و نقش مهمی در پیروزی وی در این انتخابات داشت.

کارشناسان می‌گویند ارتباط اسپر با پمپئو، بولتون و "ژنرال مارک میلی" فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده به او در هدایت این دولت بی ثبات کمک خواهد کرد؛ دولتی که همین حالا هم روابط تعیین کننده عزل و نصب‌ها است.

در نهایت با رفتن اسپر به پنتاگون، مک کارتی هم جانشین وی می‌شود و به نظر می‌رسد همان رویکرد اسپر یعنی مناقشه‌های احتمالی با دشمنانی همچون روسیه و چین را پیش ببرد.

"فارن پالیسی"نام نشریه خبری سیاسی-اقتصادی است که بنیانگذاران آن"ساموئل هانتینگتون"و"وارن منشل" می‌باشند. این نشریه در سال ۱۹۷۰ بنیان نهاده شد. محتوای اخبار و گزارش‌های این نشریه بر امور جهانی، حوادث جاری وسیاست داخلی و بین المللی متمرکز است. "موشه نعیم" از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ سردبیر آن بود. در سال ۲۰۰۸ شرکت واشنگتن پست متعلق به هلدینگ گراهام آن‌را خریداری کرد، و از سال ۲۰۱۰ سوزان گلاسر سردبیر آن شد ".

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها