رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448480

گوترش خواستار اجتناب از تنش در خلیج فارس شد

ساعت 24- «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه خواستار جلوگیری از تشدید تنش در خلیج فارس شد و گفت که جهان نمی تواند یک رویارویی بزرگ در این منطقه را تاب آورد.

گوترش
style="text-align:justify">«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه خواستار جلوگیری از تشدید تنش در خلیج فارس شد و گفت که جهان نمی تواند یک رویارویی بزرگ در این منطقه را تاب آورد.

به گزارش یاهونیوز، وی که در حاشیه اجلاس جهانی وزرای مسئول جوانان در لیسبون سخن می گفت، افزود: همگان باید اعصاب بسیار قوی داشته باشند و قطعاً ضروری است که از تشدید هر شکلی از تنش خودداری شود.

پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا در نخستین ساعات روز پنجشنبه ۳۰ خرداد، پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، توسط نیروی هوافضای سپاه سرنگون شد.

این پهپاد ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه از پایگاه هوایی الظفره امارات برخواست و ارتفاع خود را تا ۳۳ هزار پا (۱۰ کیلومتری زمین) برای عزیمت به سمت مرزهای ایران افزایش داد.

این هواپیمای جاسوسی در مسیر بازگشت در محدوه تنگه هرمز وارد حریم مرزی ایران و در ساعت ۴:۰۵ بامداد در ارتفاع ۵۲ هزار پایی (۱۵ کیلومتری سطح زمین) توسط سامانه بومی سوم خرداد منهدم شد.

سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران اعلام کرد: دو مرحله اخطار به این هواپیمای آمریکایی داده شد، ولی اعتنایی نشد. آخرین اخطار در ساعت ۳:۵۵ توسط پدافند هوایی ارتش داده شد که به دلیل بی اعتنایی، پهپاد سرنگون شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها