رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448506

تکرار مواضع خصمانه مقام انگلیسی علیه ایران

ساعت 24- معاون وزیر خارجه انگلیس پس از سفری ۲ روزه به تهران، به تکرار مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران پرداخت.

style="text-align:justify"> به گزارش وبگاه دولت انگلیس، «اندرو موریسون» (Andrew Murrison) معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا که در سفری ۲ روزه دیروز و امروز به ایران سفر کرده بود، پس از اتمام دیدارهای خود با مقامات ایرانی در تهران به سَبک روباه پیر به تکرار مواضع خصمانه آمریکا علیه جمهور اسلامی پرداخت.

در بیانیه صادره توسط معاون وزیر خارجه انگلیس در این خصوص آمده است: دیدار اخیر فرصت خوبی برای مذاکره شفاف و سازنده با دولت ایران را به وجودآورد.

بیانیه صادره توسط وی بدون اشاره به مبارزه بی امان تهران با تروریست های مورد حمایت غرب و تلاش فزاینده این کشور برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه با طرح ادعائی مضحک مدعی شد: در تهران درباره نگرانی های دیرینه لندن در خصوص فعالیت های ایران در منطقه صریح رایزنی کردم. تأکید کردم که ارزیابی انگلستان این است که تقریباً قطعاً ایران مسئول حملات اخیر به نفتکش ها در خلیج عمان بوده است. چنین اقدامی که ریسک بالای اشتباه محاسباتی را به همراه دارد، باید متوقف شود تا تنش های فزاینده فوراً کاهش یابد!

«اندرو موریسون» در این بیانیه آورده است: من به صراحت گفتم که انگلستان به ایفای نقش کامل همراه با شرکای بین المللی خود برای یافتن راهکاری بین‌المللی جهت کاهش تنش های کنونی ادامه می‌دهد.

مقام دیپلماتیک انگلیس بی اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل افزود: من بر عزم انگلستان برای حفظ توافق هسته ای که به نفع منافع امنیتی مشترک ما است نیز تأکید کردم. تصریح کردم که ایران باید به پایبندی کامل به تعهدات خود ذیل این توافق ادامه دهد، از جمله در زمینه ذخایر اورانیوم با غنای کم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها