رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448745

ترامپ از یک پیمان نظامی 60 ساله خارج می شود: این هم به نفع آمریکا نیست!

ساعت 24-ترامپ اخیرا درباره خروج از پیمان دفاعی با ژاپن صحبت کرده است زیرا معتقد است که این پیمان که بعد از جنگ جهانی صورت گرفته، در خصوص آمریکا عادلانه تنظیم نشده است.

ترامپ
ترامپ قصد دارد از پیمان دفاعی ژاپن نیز خارج شود!

این پیمان 60 ساله میان دو کشور پس از جنگ جهانی دوم انعقاد شد و خروج از ان توسط ترامپ، سومین پیمان نظامی پس از برجام و معاهده تسلیحاتی آمریکا می شود.

بلومبرگ دلیل این اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را دیدگاه او درباره ناعادلانه بودن این پیمان درخصوص واشنگتن عنوان کرده است.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه به این موضوع نوشته است، با این حال ترامپ هنوز در این راستا گامی برنداشته و چنین اقدامی بسیار نامحتمل به نظر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که این پیمان که بیش از شش دهه قدمت دارد، پیمانی یک طرفه و علیه منافع آمریکا است زیرا به موجب آن ارتش ژاپن هیچ الزامی برای کمک به دفاع از آمریکا ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این رئیس جمهوری همچنین درباره پیگیری جبران خسارت انتقال پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا صحبت کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ترامپ درگیر دستور کار "اول آمریکا" است که خواستار توافق دوطرفه در سیاست خارجی و تجارت بین‌المللی است.

این پیمان حدود ۶۰ سال پیش میان آمریکا و ژاپن به امضا رسیده و به نوعی اساس اتحاد میان ۲ کشور در پی سال‌های پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل می‌دهد.

بلومبرگ نوشت: این موضوع در قانون آمریکا حل نشده که آیا یک رئیس جمهور می‌تواند بدون مجوز کنگره از یک توافق خارج شود.

بر اساس این گزارش، ترامپ تلاش‌های مکرر ژاپن برای جابجایی پایگاه نظامی آمریکا در «اوکیناوا» را نوعی «تصاحب زمین» می‌داند و ادعا می‌کند که ژاپن باید هزینه این جابجایی نیروهای آمریکایی را پرداخت کند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید تاکنون از چندین پیمان بین‌المللی خارج شده که توافق هسته‌ای ایران، توافق آب و هوایی پاریس، پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای و پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) از جمله این موارد هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها